Familiile victimelor Boeing 737 MAX se opun unui acord ce ar permite companiei să evite urmărirea penală

Familiile victimelor Boeing 737 MAX se opun unui acord ce ar permite companiei să evite urmărirea penalăBoeing 737. Sursa foto: Boeing

Familiile celor 346 de persoane care și-au pierdut viața în cele două tragedii aviatice implicând aeronave Boeing 737 MAX în Indonezia (2018) și Etiopia (2019)  intenționează să conteste un acord preliminar propus între compania Boeing și Departamentul Justiției al SUA (DOJ).

Familiile victimelor se opun unui acord controversat cu Boeing

Familiile victimelor se opun ferm înțelegerii propuse de Departamentul Justiției al SUA, considerând că nu reflectă gravitatea faptelor și nu face dreptate celor 346 de oameni care și-au pierdut viața.

Conform avocatului Paul Cassell, acestea consideră că înțelegerea ar permite companiei să evite tragerea la răspundere penală, deși judecătorul federal Reed O’Connor a descris anterior cazul drept „cea mai letală crimă corporativă din istoria SUA”.

 Acordul ar evita un proces penal major

Detaliile acordului, prezentate vineri de DOJ într-o întâlnire de două ore cu familiile victimelor, ar putea opri desfășurarea procesului penal programat pentru 23 iunie.

Boeing este acuzată că a indus în eroare autoritățile de reglementare americane în legătură cu un sistem esențial de control al zborului la modelul 737 MAX.

Avocatul Cassell a subliniat că „acest nou acord este un regres față de vara trecută, când Boeing era pregătită să își recunoască vinovăția”. În noua formă, compania nu mai pledează vinovat, iar familiile au termen până joi pentru a trimite obiecții scrise.

boeing 737 max interior

boeing 737 max interior Photo: Khairul Marasani | Dreamstime.com

 Compensații suplimentare, dar fără asumare penală

În cadrul consultărilor, DOJ a anunțat că Boeing ar putea plăti încă 444,5 milioane de dolari într-un fond pentru victime, pe lângă cele 500 de milioane deja plătite în 2021. În total, compensațiile ar depăși 940 de milioane de dolari, sumă ce ar fi distribuită egal între victimele celor două accidente.

Totuși, multe familii consideră insuficientă soluția financiară în lipsa unei condamnări penale. Între timp, compania rămâne sub o monitorizare strictă a Administrației Federale a Aviației (FAA), mai ales după incidentul grav din ianuarie 2024, când un Boeing MAX 9 a pierdut un panou de ușă în zbor din cauza unor șuruburi lipsă, scrie reuters.

Ne puteți urmări și pe Google News