La operațiune, care este primul și cel mai important pas pentru scoaterea cadavrelor din magaziile navei, actorii principali vor fi o barjă submersibilă – GSP Bigfoot 2 și o macara gigantică, GSP Neptun.

La ora ceea, ca pe tot parcursul zilei de mâine, viteza vântului, care este foarte importantă, va fi în medie de 10-11 noduri, din Nord – Nord Vest, cu rafale de până la 15 noduri, ne-a declarat în exlcusivitate ofițerul de marină Alin Vintilă, reprezentantul firmei contractoare, GSP Offshore, care a adăugat că oile moarte sunt căzute în tribordul navei, adică în partea dreaptă cum te uiți din spatele navei către prova.

Întreaga manevră se va desfășura lent, pe parcursul întregii zile, și se speră ca, până la căderea întunericului, nava să plutească și să poată fi trasă la cheu. În zilele următoare, cu ajutorul unor pompe de mare capacitate se va scoate apa din cala navei. Abia după aceea se poate vorbi de extragerea cadavrelor animalelor moarte și incinerarea lor.