EMILIAN ISAILA: Activitati pe verticala

EMILIAN ISAILA: Activitati pe verticala

Ideea firmei A Stil se axeaza pe accentuarea ideii de piata urbana, ca spatiu pietonal si care poate cuprinde si activitati comerciale, culturale sau administrative.

Activitatile se vor separa pe verticala, de la circulatia auto si parcajele de la subsol, la activitatile comerciale ale pietei agroalimentare la cota subsolului 1, spre piata urbana de la nivelul actual al strazilor. E clar, sunt prea multe masini pe strazile orasului. Producatorii si importatorii se bat in oferte. Noi visam, ne imprumutam si apoi cumparam. Astfel, ne-am trezit deplasandu-ne cu viteza melcului pe strazi prea inguste.

Singura salvare a ramas metroul. Cand a fost dat in folosinta, a fost livrat publicului ca o realizare socialista. De la inceput, oamenii l-au privit ca pe un mijloc de transport rapid si eficient. Bucurestiul a rasuflat usurat pentru o vreme.

Poate multi au uitat, dar orasul nostru si in comunism era o mizerie din punct de vedere al circulatiei. Atunci, nemultumirile erau reduse la tacere cu brutalitate. Autobuzele erau niste fiare ruginite pe roti care scoteau mult fum, tramvaiele scartaiau din toate incheieturile. Statul facea economii pentru a se construi Casa Poporului.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Trenul galben fara cai”, cum era alintat metroul intr-un cantec interpretat de Angela Similea, mare hit, i-a ajutat pe oameni sa ajunga la locurile de munca aflate la marginea orasului intr-o vreme in care benzina era rationalizata la 20 de litri pe luna de automobil. Economiseai un an ca sa pleci in vacanta.

Din pacate, haosul care a domnit in administratia orasului in acesti 17 ani si lipsa fondurilor au facut ca metroul sa nu se modernizeze si sa arate ca un muzeu al epocii de aur in functiune. Cand merg cu el mi se pare  ca ma urc de fapt  intr-o masina a timpului care ma arunca cu douazeci de ani in urma. Fetele oamenilor par aceleasi. La fel de preocupate, incruntate si ingrijorate, doar ziarele si reclamele improspateaza peisajul.

Cu toate problemele cu care se confrunta astazi orasul subteran, intreruperi de curent, accidente, intarzieri si aglomeratie, cred ca solutia mobilitatii se afla in dezvoltarea retelei de tuneluri. Daca isi inchipuie cineva ca Drumul Taberei va deveni din nou un cartier interesant fara cel putin o statie de metrou se insala.

Automobilul e o solutie de viitor pentru circulatia in oras doar din perspectiva vanzatorilor de masini. Visez la un Bucuresti in care sa vin la serviciu cu bicicleta, sa ma duc la gara si la aeroport cu metroul si la cumparaturi, in weekend, cu masina. Cer prea mult?