Elon Musk a intrat în conflict cu poliția. Ce se întâmplă cu vehiculele Tesla

Elon Musk a intrat în conflict cu poliția. Ce se întâmplă cu vehiculele TeslaSursa: arhiva EVZ

CEO-ul Tesla, Elon Musk, s-a ocupat de autoritățile de reglementare a siguranței, când a spus că „poliția” a forțat cea mai recentă rechemare a 578.607 vehicule. Chiar dacă Tesla a fost de acord să-și dezactiveze funcția Boombox în urma unui raport al Asociației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi, Musk nu a părut mulțumit de agenția de reglementare.

Funcția în cauză le permite șoferilor Tesla să înlocuiască claxonul normal cu o melodie care le place sau cu un zgomot amuzant. Săptămâna trecută, NHTSA a decis că Tesla încalcă legile SUA privind siguranța care cer vehiculelor electrice să emită sunete de avertizare pentru pietoni. „Care a fost rațiunea din spatele retragerii BoomBox?” un utilizator de Twitter l-a întrebat pe Musk. „Poliția distractivă ne-a făcut să o facem”, a răspuns Musk. Musk nu a răspuns solicitării de comentarii a Insider.

Într-un dosar al NHTSA, Tesla a susținut că Boombox ar putea „îmbunătăți vizibilitatea vehiculului pentru pietoni”. Cu alte cuvinte, zgomotele puternice ar putea fi mai sonore decât zgomotul implementat de toate mașinile.  Chiar și așa, producătorul auto a fost de acord să blocheze Boombox atunci când este în marșarier, când este în trafic sau când este parcată.

Remedierea software-ului Boombox marchează a unsprezecea rechemare a vehiculelor Tesla, în mai puțin de patru luni, potrivit Bloomberg. Cele mai multe refaceri a vehiculelor Tesla pot fi realizate printr-o actualizare over-the-air a software-ului mașinilor.

Riscul unui accident

NHTSA a stabilit caracteristica care nu a fost asociată cu vreun blocaj. Ceea ce este mai îngrijorător pentru agenție sunt cele douăsprezece accidente de mașină care implică asistența pilotului automat al Tesla, despre care grupul a lansat o investigație oficială în august.

În urmă cu două săptămâni, Tesla a dezactivat o funcție de conducere autonomă pentru 54.000 de mașini care permitea opriri de rulare la semnele de oprire, după ce NHTSA a declarat că opțiunea ar putea crește riscul unui accident, potrivit Business Insider.

„Într-adevăr, nu au existat probleme de siguranță. Mașina pur și simplu a încetinit până la ~2 mph și a continuat să meargă atunci când nu a sesizat mașini sau pietoni în jur”, a scris Musk pe Twitter.

Ne puteți urmări și pe Google News