Discovery România are, începând de ieri, propria grilă de programe, promovată sub sloganul „Aici devine interesant!“.
Ea a fost construită în jurul emisiunii „Cum se fabrică/How it’s made“, care a fost mutată de la ora 20.00 la ora 19.00, concurând cu jurnalele de ştiri ale posturilor generaliste. Printre programele promovate de post se numără „Huliganii fotbalului“, „Criminaliştii“ sau „Stiluri de luptă“.
Grila a pornit de la ceea ce exista până acum în Polonia, Ungaria şi România, adresându-se telespectatorului potenţial acolo unde el se află. „Am vrut să nu avem programe pentru bărbaţii tineri la ora la care ei nu sunt acasă. Ne-am bazat pe studii de audienţă făcute la nivel local şi am folosit ca puncte de sprijin acele programe ale căror audienţe au fost în mod constant mari până acum“, a spus Ada Roseti, Channel Manager al Discovery România. Grilă tematică
Discovery dedică seara de luni pasionaţilor de fotbal, difuzând două programe: „Stiluri de luptă“, de la ora 22.00, şi „Huliganii fotbalului“, de la ora 23.00. În weekend va exista un program de trei ore, care cuprinde emisiuni înrudite ca temă, pe subiecte de istorie sau ştiinţă.
Duminică la prânz se va difuza o serie de două documentare, precum „Adevăratul Cod al lui Da Vinci“, „Krakatoa“, povestea erupţiei vulcanului care a produs cele mai multe distrugeri, sau „Adevărul despre Nostradamus“.
„Restul programelor Discovery au fost reaşezate“, a spus Roseti. Reprezentanţii Discovery s-au arătat interesaţi faţă de programele locale. Astfel, postul va difuza producţii de scurtă durată cu subiecte din România, realizate de case de producţie locale, discuţii în acest sens fiind deja demarate. Un post nou pe cablu În trei săptămâni, locul postului Discovery Civilisation va fi luat de Discovery World, care se adresează adulţilor, amatori de documentare clasice. Strategia de întărire a poziţiei companiei pe plan local are în vedere şi rebranduirea postului Discovery Science, care a debutat cu un nou logo şi o nouă siglă ieri.