Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5 digitalizează serviciile de plată

Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5 digitalizează serviciile de plată

„Birocrația e boală grea în România, iar oamenii s-au săturat să stea la cozi interminabile pentru a-și plăti impozitele la casă, mașină sau pentru a achita amenzile primite de la autorități. Una dintre soluțiile simple la care ne-am gândit din perspectiva faptului că pot avea rezultate imediate în ceea ce privește eliminarea unor impedimente atât în lucrul cu oamenii din Sectorul 5, cât și în comunicarea cu aceștia, a fost implementarea unor servicii online și digitale”, a declarat pentru Evenimentul Zilei Adrian Pătrașcu, omul care stă în spatele proiectului de digitalizare a sistemului de plată a taxelor și impozitelor în Sectorul 5.

Direcția Taxe și Impozite Sector 5 se poate lăuda cu o performanță care o transformă în cea mai modernă și mai eficientă instituție din țară. Este pe punctul să elimine cozile interminabile de la ghișee, dar și stresul provocat de acestea, în zilele de plată ale taxelor și impozitelor. Iar acest lucru a fost posibil prin implementarea cu succes a unor proceduri online de plată, mult mai accesibile contribuabililor.

De acasă, prin intermediul calculatorului, sau de oriunde, accesând diferitele terminale, de genul Qiwi, Selfpay, Centrul de plăți Un-Doi, online prin ghiseul.ro (pe care le întâlnești la tot pasul în Capitală – dar și oriunde în țară - în Mall-uri sau magazinele mari), poți achita, fără a mai fi nevoit să treci prin stresul statului la coadă, absolut toate taxele, inclusiv cele pentru parcare, impozitele locale sau amenzile contravenționale.

Poți plăti de oriunde din țară, chiar dacă ești bucureștean

Evitarea aglomerației de la ghișee nu este singurul avantaj al strategiei de lucru cu cetățenii, implementate în cadrul DITL Sector 5. „Dacă te afli în alt oraș, în interes de serviciu sau în vacanță, nu trebuie să îți mai faci griji în privința faptului că termenul limită pentru plata taxelor expiră, iar tu trebuie să ajungi de urgență acasă, în București, la unul din sediile Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5. E suficient să intri în cel mai apropiat magazin, să accesezi unul din terminalele de care vorbeam, iar plata este făcută instant”, ne-a explicat Adrian Pătrașcu.

Corespondența prin email te scapă de stres

Șeful Departamentului de Prelucrare Automată a Datelor din cadrul DITL Sector 5, Adrian Pătrașcu a adăugat că, prin intermediul sistemelor de plată electronice implementate, se pot obține facil informații cu privire la obligațiile de plată, pentru acest lucru fiind necesar doar acceptul contribuabilului cu privire la autoritățile prin intermediul email-ului. „E suficient doar să semnezi un formular că ești de acord să îți fie înregistrată adresa de email în evidențele Direcției, iar dialogul cu reprezentanții acestei direcții se simplifică foarte mult. Nu trebuie să mai mergi la ghișeu, să stai în picioare ore întregi pentru a obține detalii despre situația plăților pe care trebuie să le faci. Accesezi email-ul și întrebi, iar un angajat al DITL Sector 5 îți răspunde imediat și îți risipește nedumeririle”, a punctat Adrian.

Un angajament respectat

Totul a plecat de la declarația din 2017 a primarului Sectorului 5, Daniel Florea: „Ne dorim să oferim cetățenilor un mod facil în care să interacționeze cu instituția noastră, prin măsuri adaptate standardelor europene în vigoare. Este una dintre obligațiile pe care le avem ca autoritate publică de interes local și de care ne străduim să ne achităm în mod onorabil, cu respect față de locuitorii Sectorului 5 și față de nevoile administrative ale acestora”. Astăzi, angajamentul edilului a devenit realitate, în premieră la nivel național, la nivelul Sectorului 5 devenind funcțională opțiunea plății online a taxelor locale și impozitelor.

Mai accesibil, mai transparent, mai ieftin

“Dezvoltarea platformei este următorul pas necesar pentru implementarea strategiei de digitalizare a serviciilor oferite către contribuabil. Această strategie este răspunsul elaborat de Primaria S5 tendintelor actuale de îmbunătățire a calității furnizării serviciilor către contribuabil, făcându-le mai accesibile, mai transparente și cu costuri mai scăzute. Împreună cu furnizorii Integrisoft Solutions și Ingenious am făcut din acest proiect un exemplu de bună practică la nivel național în abordarea acestui tip de servicii”, a mai declarat pentru Evenimentul Zilei Adrian Pătrașcu, managerul de proiect.

 

Ne puteți urmări și pe Google News