Dacia îşi schimbă „faţa“ şi strategia

Dacia îşi schimbă „faţa“ şi strategia

Dacia lucrează la schimbarea siglei, ca parte a strategiei de repoziţionare pe piaţă, prin atragerea clienţilor tineri şi activi, potrivit datelor obţinute de EVZ. Noua siglă Dacia, prezentată în companie la sfârşitul săptămânii trecute, este o combinaţie între identităţile vizuale ale Renault şi Nissan, grupul din care face parte Dacia, dar păstrează aceeaşi formă. Schimbarea nu este radicală, fiind mai degrabă un „facelift“.

Albastrul siglei vechi va fi înlocuit cu gri metalizat, iar centrul va fi alb, similar siglei Renault. De la Nissan, logoul Dacia a păstrat plasarea numelui mărcii pe o bandă gri, cu litere negre. Oficialii companiei au refuzat să confirme aceste informaţii.

Dacia intenţionează să schimbe profilul clienţilor şi să poziţioneze Logan pe piaţă ca maşină ideală pentru tinerii între 25 şi 35 de ani. Procesul de schimbare a publicului-ţintă a început în urmă cu cel puţin un an. În mesajele transmise până acum pe diverse canale de comunicare, Loganul este asociat cu o maşină „generoasă“ ca spaţiu şi „inovatoare“, pentru că are toate dotările unei maşini scumpe, la preţuri mult mai mici. A patra siglă Aceasta este a patra siglă pe care o vor purta autoturismele produse la Mioveni. Prima siglă a Dacia (UAP) a folosit imaginea unui vultur, sigla cu tentă „chirilică“ a început să fie folosită din 1975, iar cea albastră, asemănătoare unui scut, a fost adoptată după achiziţia Dacia de către Renault şi este folosită în prezent.

„De regulă, schimbarea logoului unei companii se întâmplă în momentul în care sunt necesare aduceri la zi. În 2000, Dacia a schimbat sigla nu doar pentru că avea un nou proprietar, ci şi pentru că lansa o nouă gamă de produse şi ţintea un nou public“, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia. Dacia va lansa în această primăvară o nouă variantă de pick-up, al patrulea model derivat din Logan - după berlină, break (MCV) şi utilitară (VAN). În toamna acestui an va începe şi producţia unui model hatchback, derivat din Sandero, autoturism lansat la sfârşitul anului trecut în America de Sud. Se speculează că în curând se va lansa şi un SUV derivat din Logan. Industria auto nu face schimbări radicale Schimbările radicale ale siglei nu sunt caracteristice industriei auto şi se întâmplă foarte rar, potrivit Anetei Bogdan, specialist în branding al companiei Brandient. „Mai degrabă se fac «facelifturi», pentru a corecta diverse probleme ale mărcii sau pentru a indica o schimbare. Logoul pe care Dacia îl are în prezent nu este la fel de puternic ca numele mărcii“, a mai spus specialistul. PUBLIC-ŢINTĂ Un autoturism pentru clienţi activi EVZ: Potrivit unor surse, Dacia va schimba logoul. Când se va întâmpla şi de ce? Jacques Daniel: Nu vă voi răspunde foarte exact la întrebare. Marile mărci şi marile grupuri se gândesc întotdeauna la identitatea mărcilor lor. Şi Dacia, ca orice alt producător, nu neapărat de automobile, lucrează permanent la această identitate a mărcii sale. Nu avem însă în acest moment informaţii oficiale pe acest subiect. Lucrăm permanent la acest proiect, după cum vă spuneam, iar unele dintre încercările noastre se materializează, iar altele nu. Cred că în săptămânile viitoare veţi primi mai multe informaţii pe acest subiect. Are legătură cu faptul că Dacia se adresează tot mai mult clienţilor tineri? Aceasta este strategia pe care lucrăm acum, e adevărat. Imaginea Dacia se vrea una mai tânără, mai modernă. Am lucrat la clipurile publicitate, la imagini. Toţi producătorii de automobile speră să aibă clienţi mai tineri, activi, care, pot fi fidelizaţi şi rămân clienţii mărcii pentru mai mulţi zeci de ani. Deci încercăm să întinerim profilul clientului nostru. Între toate ofertele din piaţă, vrem să facem din Dacia o ofertă pentru clienţii tineri, care au nevoie de mobilitate.

Potrivit clasamentelor realizate frecvent de reviste de specialitate din străinătate, Dacia se plasează pe primele locuri din punct de vedere al calităţii şi al fiabilităţii. Asta nu spun doar testele specialiştilor, ci şi clienţii. Şi iată că Loganul este foarte bine primit la export. În timp ce românii visează la un Mercedes sau la un BMW, un german aş- teaptă câteva luni bune un Logan, în timp ce ar putea avea Mercedesul în câteva zile. Toate aceste elemente ne vor permite să ne batem cu orice marcă importată, fără a fi însă una dintre ele. Când veţi introduce noul logo? Nu comentez pe acest subiect. CARTE DE VIZITĂ Jacques Daniel „fabrică“ rezultate financiare Directorul comercial pentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan în România, Jacques Daniel, a preluat funcţia în toamna lui 2006, după ce a vândut maşini din uşă în uşă şi a lucrat pentru grupul francez în Columbia, China şi Olanda.

„Am paşaport francez, dar toată viaţa mea am trăit şi lucrat în străinătate. În România este un potenţial imens de creştere, iar asta este adevărata provocare. Aici simt că «fabric» rezultate bune“, spune el. Sub conducerea lui, Renault a vândut cu 40% mai multe maşini (în 2007 faţă de 2006), iar Dacia a exportat cu 45% mai multe autoturisme, în aceeaşi perioadă. Vânzările Nissan pe piaţa locală s-au apreciat cu aproape 4%, la 3.066 de unităţi, uşor peste estimările iniţiale, de 3.000 de unităţi. Citiţi în ediţia de luni a EVZ un profil al managerului care vinde maşinile Dacia, Renault şi Nissan în România.

IDENTITATE Modificări de logo cu răsunet Pe piaţa românească au avut loc, în ultimii ani, mai multe schimbări ale logourilor marilor companii, unele complet diferite (este cazul Connex- Vodafone), iar altele care continuau să mizeze pe un element grafic (Dialog-Orange, de exemplu). Companiile aleg de multe ori şi schimbări parţiale ale identităţii vizuale - facelifturi. BCR a intrat în grupul Erste la sfârşitul anului 2005, când banca austriacă a devenit proprietarul liderului bancar românesc. Schimbarea siglei s-a produs în septembrie 2007.

Noul logo adoptă elemente de identitate vizuală a grupului-mamă, respectiv grafica şi culorile brandului Erste. Noul logo alătură litera S roşie la BCR. „Litera S roşie este un simbol tradiţional al băncilor de economii şi al Erste Bank. Punctul roşu de deasupra Sului este un simbol pentru economisire şi reprezintă o monedă intrând într-o cutie de economii“, explică oficialii băncii. În acest caz nu este vorba despre o schimbare completă de siglă, ci, mai degrabă, despre un „facelift“.

Connex a intrat oficial în grupul Vodafone în aprilie 2006, când sigla verde a operatorului de telefonie mobilă a fost schimbată cu bulina roşie a companiei britanice. Schimbarea s-a produs după şase luni de promovare a campaniei „Connex şi Vodafone împreună“ şi a fost însoţită de servicii şi produse noi. În acest caz nu s-a produs un simplu „facelift“, ci o schimbare completă a identităţii vizuale.

Dialog a devenit Orange România în 2002, când Mobil- Rom, proprietarul Dialog, a fost achiziţionat de gigantul francez. Schimbarea logoului nu s-a făcut în etape, aşa cum a ales Vodafone, ci dintr-odată. Brandurile Alo şi Dialog au fost înlocuite direct cu Orange, schimbarea fiind ajutată şi de faptul că ambele companii mizau pe aceeaşi culoare în promovare - portocaliu. Chiar dacă pentru utilizatori trecerea a părut scurtă, proiectul de rebranding a durat aproape un an pentru companie.

Ne puteți urmări și pe Google News