Cumpără cu ştaif

Cumpără cu ştaif

Românii cu bani descoperă bucuria de a intra într-un magazin de haine şi de a ieşi de acolo cu un scaun din plexiglas.

Salon de prezentare sau butic de marcă, loc pentru cumpărături sau pentru evenimente mondene, concept-store-urile din România se anunţă a fi ultima „fiţă“ în materie de „shopping“ şi stil de viaţă. Apariţia acestei forme moderne de retail, pentru care noutatea şi ineditul sunt cuvintele de ordine, pare o mică ciudăţenie a pieţei de consum de la noi. Create pentru clienţii dispuşi să cheltuiască sume caraghios de mari pentru un logo „la vedere“ sau pentru rafinamentul absolut, concept-store-ul rămâne pentru majoritatea românilor doar o „prăvălie“ cu vitrine futuriste. DaDa, pentru primii „mofturoşi“ din România   Primul magazin multibrand, deschis în anii ’90 de Oana şi Vlad Păunescu, rămâne în amintirea protipendadei de la noi drept locul de unde putea să îşi achiziţ ioneze creaţii vestimentare semnate de Venera Arapu, Irina Schrotter sau Răzvan Ciobanu. De-a lungul timpului, magazinul DaDa de pe Tache Ionescu, nr. 1 a făcut istorie în moda bucureşteană, fiind la început unul dintre puţinele locuri unde se puteau găsi hainele şi accesoriile „fistichii“ ale designerilor Ioana Covalciuc şi Edita Lupea. Astăzi, colecţiile DaDa au ajuns să fie vândute în toate colţurile lumii, de la Paris până la Tokio.   The Place Concept Store, în epoca „Dorobanţi“ Deschis pe Calea Dorobanţi, noul loc al protipendadei bucureştene pentru cumpărături, magazinul concept al Iuliei Dobrin, creatoarea brandului I.D. Sarrieri, a reuşit să se impună repede pe piaţa de profil din România. Conceptul acestui loc pare să aibă un singur nume: exigenţa. Selecţiile sunt înnoite la fiecare două săptămâni, iar clienţii găsesc aici ultimele noutăţi în materie de modă şi life style, de la haine şi accesorii din colecţii de lux până la telefoane mobile în ediţie limitată, obiecte de decoraţiuni interioare, cosmetice sau reviste care nu au încă franciză în România. Ca orice concept store respectabil, magazinul de pe Calea Dorobanţi organizează şi diferite evenimente modene, precum expoziţ ii de fotografie sau grafică şi întâlniri cu artişti. Liste de aşteptare la Maison des Parfums

Un concept-store recent deschis în Capitală, pe strada Lahovari, Maison des Parfums este dedicat consumatorilor de parfumuri de lux. În exclusivitate pentru România, aici se găsesc peste 30 de branduri internaţionale, precum Absolument Absinth, Ambregris Paris, Amouage, Memento, Parfum de MDCI, Penhaligon’s, The Different Company, Washington Tremlett sau Xpec. Ambalate în recipiente de colecţie, esenţele costă de la 200 până la 3.500 de euro. În ciuda preţurilor halucinante, clienţii din România sunt dispuşi să fie trecuţi pe listele de aşteptare până la achiziţionarea parfumului dorit.

ANII ’90 Colette, filosofia „trei în unu“ Cunoscut drept epicentrul modei de pretutindeni, Parisul este şi locul unde primul concept-store din lume şi-a deschis uşile pentru o clientelă în permanentă căutare. În 1997, Colette revoluţiona noţiunea de shopping, oferind cumpărătorilor satisfacţia de a achiziţiona haine „ultimul răcnet“, de a vizita totodată o galerie de artă şi de a bea ceva într-un club. Filisofia „trei în unu“ este păstrată şi astăzi, Colette fiind locul unde se organizează, totodată, cele mai exclusiviste petreceri din Paris.

Ne puteți urmări și pe Google News