Cum vor fi afectați clienții. Parlamentul a luat decizia cu privire la șoferii Bolt, Glovo şi Uber

Cum vor fi afectați clienții. Parlamentul a luat decizia cu privire la șoferii Bolt, Glovo şi UberSursa:Arhiva evz

Este știrea serii despre mașinile Bolt, Glovo şi Uber. Parlamentul a luat decizia! Proiectul de lege a fost respins.

Parlamentul a respins un proiect de lege care ar fi dat dreptul șoferilor care lucrează pentru Uber, Bolt şi Glovo să poată circula pe o banda specială așa cum se întâmplă în cazul la taxiurilor tradiționale.

Proiectul mult disputat nu a mai fost susținut nici măcar de inițiatorii acestuia, şi anume reprezentanții USR. Proiectul legislativ face referire la șoferii conectați la aplicații de ridesharing care denunță o „discriminare” intolerabilă din partea parlamentarilor, care au respins definitiv, prin vot, în Camera Deputaților”, acest proiect atât de controversat.

Şoferii Bolt, Glovo și Uber doreau benzi speciale pentru a staţiona

Prin intermediul inițiativei legislative, șoferii conectați la Bolt, Glovo și Uber au cerut ca „autoturismele pe care le conduc să primească dreptul de a circula pe benzile speciale și de a staționa în spațiile utilizate în prezent de taxiurile tradiționale, de culoare galbenă”.

Potrivit legislației în vigoare, autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, deși efectuează un serviciu de transport public în comun.

„Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevedea proiectul.

Proiectul a fost respins fără drept de apel. Încă un eșec pentru USR

Proiectul legislativ  a fost inițiat de nouă deputați USR. Consiliul Economic și Social a stabilit că „transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto nu reprezintă un serviciu public de transport, iar autoturismele care efectuează transport alternativ nu pot beneficia de acelaşi acces la banda dedicată, în mod similar autobuzelor sau taxiurilor”.

„Banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”, se mai arată în proiectul respins.

Și Guvernul Ciucă a transmis că nu susține proiectul mult disputat

Mai mult, consiliul legislativ a avizat pozitiv proiectul, în timp ce Consiliul economic și social, în are sunt reprezentate și patronatele, a dat un aviz (consultativ) negativ proiectului, cu argumentul că „transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto nu reprezintă un serviciu public de transport, iar autoturismele care efectuează transport alternativ nu pot beneficia de acelaşi acces la banda dedicată, în mod similar autobuzelor sau taxiurilor”, se arată în proiect, potrivit RTV.

Ne puteți urmări și pe Google News