Cu ce companie din subordine se mândreşte Anca Boagiu, şefa de la Transporturi

Cu ce companie din subordine se mândreşte Anca Boagiu, şefa de la Transporturi

Despre conducerea companiei de transport urban cu metroul ministrul Transporturilor Anca Boagiu are numai cuvinte de laudă, chiar dacă anul trecut Metrorexul a avut o pierdere de circa 50,5 milioane de lei. În bugetul pe anul viitor i-a alocat 1,11 miliarde de lei, respectiv circa 266 de milioane de euro.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a fost lăudat pentru performanţele sale la şefia companiei, cu fiecare ocazie, chiar dacă la venituri de circa 549,7 milioane de lei, s-au cheltuit  600,2 milioane de lei, înregistrându-se astfel o pierdere semnificativă. În acest an şi-a propus să nu cheltuiască mai mult decât îi este plapuma, respectiv 647,17 milioane de lei. Potrivit bugetului pe anuil viitor prezentat de Ministerul Transporturilor în comisiile de servicii şi industrie şi finanţe şi buget din Parlament, anul viitor Metrorex va avea la dispoziţe fonduri în valoare de 1,11 miliarde de lei. 2012 aduce mai puţini călători?

Potrivit informaţiilor remise de Metrorex, în primele zece luni ale acetui an a transportat 183 de milioane de călători, ceea ce înseamnă că lună de lună cu metroul a avut, în medie, circa 18 milioane de pasageri.

Pentru anul viitor, compania condusă de Gheorghe Udrişte estimează că va transporta circa 185 de milioane de călători, respectiv circa 15,4 milioane de călători pe lună. Subvenţia care va fi acordată de MTI este de 349 de milioane de lei, respectiv circa 81 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că pentru fiecare călătorie cu metroul statul va plăti circa 1,88 de lei. Metroul are şi venituri proprii din vânzarea de bilete şi din închirierea spaţiilor comerciale sau din publicitate.

Subvenţiile reprezintă circa 11% din bugetul Transporturilor

Ministerul condus de Anca Boagiu a alocat pentru anul viitor 1,638 miliarde de lei, circa 381 de milioane de euro, pentru a achita subvenţiile pentru transportul pe calea ferată şi cu metroul şi pentru a plăti facilităţile de care beneficiază diferite categorii sociale, precum pensionarii, veteranii de război, revoluţionarii, elevii şi studenţii. Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru subvenţiile pentru calea ferată, circa 1,19 miliarde de lei.