"Este clar astăzi că ceea ce am creat noi este un fiasco", a spus Ethan Zuckerman, fost angajat al companiei Tripod.com.

El a explicat că, atunci când a lucrat la crearea softului care să genereze "pop-up-urile", a avut intenţii bune, dar modul în care acestea au fost folosite deranjează.

"Voiam să facem ceva curajos şi nobil. Am scris codul pentru lansarea ferestrei şi pentru difuzarea unei publicităţi interne. Intenţiile noastre au fost bune", a mai spus Zuckerman.

Pop-up-ul a fost creat la cererea unei "mari companii auto preocupată de faptul că achiziţionase publicitate online pe o pagină de internet care promova sexul anal". Scopul era, prin urmare, ascunderea bannerului publicitar al firmei cu faimosul pop-up.

El regretă inventarea pop-up-urilor, dar atacă şi publicitatea în general de pe web, pe care o consideră "păcatul originar al internetului".

"Putem vedea acum, la 20 de ani de la apariţia primelor reclame pe web, că modelul este rău, vechi şi distrugător", a subliniat Ethan Zuckerman.

Potrivit Le Point, citat de Agerpres, scuzele lui Ethan Zuckerman vin puţin cam târziu pentru majoritatea internauţilor, care nu mai sunt nevoiţi să suporte ferestrele publicitare datorită unor sisteme ce permit blocarea lor.