În cadrul studiului vor fi analizate condițiile structurale ale pieței, comportamentul actorilor și cât de mult acestea influențează evoluția variabilelor pieței (preț, calitate, diferențierea produselor etc.). De asemenea, se va efectua o analiză detaliată a cadrului legislativ aplicabil și a restricțiilor pe care acesta le-ar putea genera pe piață.

"În cazul în care sunt identificate disfuncționalități care afectează mediul concurențial, Consiliul Concurenței poate propune modificarea sau revizuirea reglementărilor, poate emite clarificări sau atenționări către mediul de afaceri sau administrația publică, cu scopul de a elimina barierele concurențiale și de a îmbunătăți eficientă economică a sectorului, sau poate impune, prin decizie, măsurile necesare, adecvate și proporționale pentru remedierea disfuncționalităților pieței", spun reprezentanții instituției, citați de Agerpres. 

Conform legii, Consiliul Concurenței poate efectua, din proprie inițiativă, investigații privind un anumit sector economic atunci când rigiditatea prețurilor sau alte împrejurări sugerează posibilitatea restrângerii sau denaturării concurenței pe piață. Acest tip de instrument este utilizat atât de Comisia Europeană, cât și de alte autorități naționale de concurență, și nu vizează în mod direct încălcări ale legislației.

În cadrul anchetei sectoriale, Consiliul Concurenței poate solicită informații și documente tuturor actorilor implicați.

"Consiliul Concurenței invită toți actorii implicați pe această piață la o comunicare activă, deschisă în ceea ce privește problemele de natură concurențială cu care aceștia se confruntă", se mai arată în comunicat.

În luna ianuarie a acestui an, Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, a anunțat că va trimite Corpul de control al instituției la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a vedea cum a fost evaluată cantitatea de materiale antiderapante.

"Am avut o analiză cu domnul Grindeanu (prim ministrul — n.r.) în urma opririi Codului portocaliu și în permanență am ținut legătura și cu doamna ministru de Interne și cu dânsul privind utilajele, stocurile pentru această perioadă. Sunt anumite discrepanțe între stocuri. Aici vorbim de sare și de nisip. Explicațiile celor de la CNAIR sunt legate conducerea anterioară a ministerului. Tocmai din acest motiv voi trimite Corpul de control acolo să vedem exact cum au evaluat dânșii situația înainte de acest episod și cum și-au ajustat toate cantitățile de materiale", a spus, în 7 ianuarie, ministrul Transporturilor, la sediul instituției pe care o conduce.