Surprinzător sau nu, primele trei autoturisme din 2011, după numărul de clienţi adunaţi la nivel mondial, provin din Asia. Din Japonia, Coreea de Sud şi China, mai exact.

Pentru a evidenţia deplin dominaţia estului îndepărtat, cinci din cele zece maşini intrate în top aparţin producătorilor din această parte a lumii.

Industria auto din Statele Unite onorează clasamentul întocmit de revista americană "Forbes" cu trei modele. Bătrânul Continent are doi reprezentanţi, aparţinând aceluiaşi constructor.

Luptă strânsă, la vârf

"Japoneza" Toyota Corolla (asamblată în 15 ţări şi distribuită pe 140 de pieţe!) a rămas şi în acest an – chiar dacă de puţin – modelul cu cele mai consistente vânzări în întreaga lume.

Graţie celor 1,02 milioane de unităţi estimate a fi livrate.

Hyundai Elantra (sau Avante, cum este cunoscut în ţara de origine, Coreea de Sud) a venit tare din urmă, până pe doi, contabilizând 1,01 milioane de comenzi.

Cele două sunt, de altfel, singurele modele care se pot lăuda cu cel puţin un milion de clienţi.

Interesant este faptul că, în urmă cu doi ani, Hyundai Elantra nu figura în Top 10.

Curiozitatea 2 în 1

Ultima poziţie a podiumului este ocupată de o obscură "dubiţă" chinezească – Wuling Sunshine – care va încheia anul, potrivit estimărilor, cu 943.000 de unităţi comercializate.

Cel mai "vânat" automobil produs şi vândut în Republica Populară vine cu o propunere de tipul 2 în 1 – în funcţie de necesităţile proprietarului şi cu transformări minime).

Wuling Sunshine poate fi utilizat atât ca monovolum (în care pot lua loc mai multe persoane), cât şi ca vehicul utilitar, pentru transport marfă.

De trei ori F: Ford, Focus, Fiesta

Ford şi-a plasat două modele între primele cele mai bine vândute zece autoturisme ale anului. A treia generaţie a gamei Focus a ratat podiumul pentru nici 25.000 de unităţi. 919.000 de compacte Ford au fost livrate, în 2011, la nivel mondial.

Fiesta, modelul care a dat startul noii strategii globale a producătorului american – care presupune realizarea şi comercializarea unei singure versiuni a fiecărei game în toate colţurile lumii -, a contabilizat 781.000 de comenzi, îndeajuns pentru a ocupa poziţia a şasea în acest clasament.

Rio Grande

Între cele două celebre modele Ford, pe un onorant şi neaşteptat – pentru mulţi – loc cinci se plasează subcompactul sud-coreean Kia Rio.

Cel mai mic autoturism din top, alături de "colegul de clasă" Fiesta, Rio a bifat un număr uriaş de comenzi: 815.000. Kia a relansat anul acesta gama Rio.

Cei care au contabilizat performanţele modelelor din acest clasament susţin că grosul vânzărilor nu poate fi însă atribuit celei mai recente şi evoluate versiuni, ci uneia vetuste, care mai răvăşeşte încă inimile şoferilor din… Iran.

Jetta şi Golful!

Volkswagen spală onoarea industriei auto europene cu o pereche de modele plasate, totuşi, în a doua jumătate a topului: Jetta – poziţia a şaptea – şi Golf, maşina de pe locul 10.

Dacă "eternul" Golf (648.000 de unităţi estimate a fi livrate până la finele anului), etalonul clasei compacte, îşi face numărul pe Bătrânul Continent, acolo unde este cel mai solicitat model, Jetta (745.000 de comenzi), model asamblat în afara Europei, contribuie la ambiţiile de mărire mărturisite de Volkswagen mai cu seamă prin clientela americană.