Companiile europene vor să se extindă în România, dar se plâng de taxe și birocrație
- Raluca Florescu
- 21 decembrie 2015, 14:29
Tot mai multe companii europene vizează extinderea, ca parte a strategiei lor de dezvoltare și pentru a atrage noi angajați. Cu toate acestea, extinderea pe noi teritorii poate fi un proces lent și costisitor – fie că e problematică găsirea oamenilor potriviți sau înțelegerea mediului de business în ce privește sistemul legal și fiscal, este de părere Juraj Gerzeni, director regional al EMEA TMF Group, companie ce oferă servicii de outsourcing profesionale.
Potrivit unui studiu realizat la comanda TMF, principala problemă de ordin legal cu care se confruntă companiile europene care se extind o constituie protecția datelor și reglementările referitor la confidențialitate de pe noile piețe.
Din punctul de vedere al resurselor umane și al salarizării, dificile s-au dovedit cutumele, practicile și legile privind angajarea.
Cât despre problemele legate de contabilitate, cea mai gravă este birocrația excesivă din sistemul de taxe.
Jumătate din companii recurg la asistență profesională
Ca atare, cel puțin jumătate din companiile europene care se extind recurg la asistența specializată oferită de alte firme în domeniul contabilității, în cel legal și în ce privește taxele.
Peste 60% din respondenții din UE spun că se bazează pe resursele furnizate de guvernul local și/sau de Camera de comerț pentru a obține asistență în ce privește HR-ul, administrarea și salarizarea. Tot pentru a acoperi aceste domenii, aproape o treime dintre respondenți apelează la proprii angajați, dar și la consilieri externi.
„Cum firmele europene care se extind pe noi teritorii se confruntă cu dificultăți legate de forța de muncă locală, directorii recurg la externalizarea serviciilor. Această tendință nu se limitează la extinderea companiilor din UE. Firme de pe alte continente se confruntă cu probleme similare în România (nu reușesc să ajungă la potențiali angajați potriviți) și apelează la companii internaționale prezente pe piața autohtonă pentru a obține asistență specializată în ce privește contabilitatea, asistența fiscală, resursele umane și salarizarea”, a conchis Camelia Niță, Managing Director of TMF Group România.
La realizarea acestui studiu au participat 33 de directori financiari, 31 de directori de operațiuni, 31 de directori ai departamentelor legale, 30 de directori ai departamentelor de achiziții și 30 de directori ai departamentelor de salarizare.
Companiile care au răspuns invitației de a participa la realizarea acestui studiu sunt active în industria prelucrătoare (16%), IT & tehnologie (16%), servicii profesionale (16%), servicii financiare (11%), retail (8%), transport și turism (6%), construcții și imobiliare (5%), energie și resurse naturale (5%). Din companiile incluse în studiu, 80 au un venit anual de mai puțin de 500 de milioane de dolari, iar 75 au un venit anual de cel puțin 500 de milioane de dolari.