Codul Rutier va avea noi modificări în 2024. Toți șoferii trebuie să știe

Codul Rutier va avea noi modificări în 2024. Toți șoferii trebuie să știe Sursa foto: Arhiva EVZ

Parlamentarii români vor să modifice Codul Rutier. Inițiativa are legătură cu radarele neinscripționate și a fost înaintată de UDMR.

Modificări Cod Rutier. Parlamentarii vin cu o propunere nouă legată de radarele din trafic. Aceștia cer interzicerea sistemelor care nu sunt inscripționate.  Noul proiect de modificare a Codului Rutier a fost inițiat de UDMR.

Cod Rutier cu modificări noi

Radarele neinscripționate ar urma să nu mai poată fi folosite. Cei care doresc includerea acestei măsuri în actualul Cod Rutier sunt parlamentarii UDMR. Aleșii politici sunt de părere că aceste măsuri sunt necesare siguranței rutiere.

„Odată cu aglomerarea traficului, îndeosebi în mediul urban, se simte nevoia stabilirii de reguli noi, dar și de consolidarea unor relații civilizate între reprezentanții poliției rutiere și participanții la trafic”, arată parlamentarii despre actualul Cod Rutier.

Ne puteți urmări și pe Google News

Un capitol destinat prevenției

Parlamentarii UDMR propun ca un întreg capitol destinat prevenției să fie inclus în actualul Cod Rutier. De altfel, inițiatorii au  o serie de cerințe speciale legate de atitudinea poliției rutiere față de șoferi. Modificările conțin măsuri suplimentare  de siguranță pentru copii, precum și pentru pietoni.

Parlamentarii UDMR atrag atenția asupra faptului că țara noastră ocupă locul întâi în UE, la rata deceselor cauzate de accidente rutiere. Noul pachetul de măsuri conține si prevederi destinate școlilor de șoferi, precum și pentru examinatori. Proiectul a fost depus la Senat pe 6 noiembrie. Ulterior, pe 14 noiembrie, inițiativa a fost transmisă către Guvern.

Codul Rutier, noi modificări pentru 2024. Toți șoferii trebuie să știe

Modificări Cod Rutier. Sursa foto: Arhiva EVZ

Modificări aduse actualului Cod Rutier

Propunerea parlamentarilor prevede reguli mai stricte pentru cei care vor să obțină permisul de conducere.

„Practica de a avea exclusiv polițiști examinatori esteo reminiscență a statului centralizat comunist. Tendința firească este de a profesionaliza domeniul. ”, au arătat inițiatorii.

Mai mult, examinatorii vor trece prin teste periodice, însă vor primi și atestare, în urma unei pregătiri speciale.

Totodată, inițiatorii propun creșterea numărului minim de ore destinate pregătirii viitorilor șoferi. Astfel, de la 30 de ore, aceștia ar urma să bifeze minim 45 de ore de conducere. Noul Cod Rutier ar urma să includă interdicția șoferilor neexperimentați să se urce la volanul mașinilor care pot atinge viteze mari. De asemenea, inițiatorii le cer administratorilor drumurilor să revizuiască semnalizările rutiere, în special pe cele amplasate în apropierea școlilor.