O nouă aplicație social media bazată pe video-uri scurte, produse special pentru platformă, își face tot mai mult loc între giganții Google și Facebook.

Este vorba despre aplicaţia TikTok, care este una dintre cele mai descărcate aplicații de social media, atât în Europa, cât și în SUA.

Dacă este să luăm în calcul volumul mare de descărcări, TikTok poate fi considerată considerată un fenomen printre tinerii din Generația Z.

TikTok , fostul Musical.ly are din ce în ce mai mulți utilizatori în regiune, inclusiv în România. Se estimarea că a depăşit 1 miliard de utilizatori pe plan global, din care peste 200.000 în România.

De fapt, ce este TikTok?

Este de fapt cea mai downloadată aplicație în Statele Unite și Europa, iar compania care o deține, ByteDance, este acum estimată la o valoare de 75 de miliarde de dolari.

Economic, China caută de mulți ani să fie un competitor real al Occidentului pe toate platformele. Pe partea de hardware, a reușit să se poziționeze ca un rival demn de luat în seamă.
După dispariția platformei Vine, unde utilizatorul putea posta clipuri de până la șase secunde, în China a apărut Douyin. Până la începutul lui 2017, Douyin deja devenise cea mai populară aplicație video din China. Pentru celelalte piețe în afară de China, aceeași aplicație se numește TikTok.

În noiembrie 2017, compania ByteDance, care deține Douyng/TikTok, cumpără site-ul numit Musical.ly pentru o sumă în jurul a un miliard de dolari. Chiar dacă Musical.ly este originar tot din China, utilizatorii săi, aproximativ 200 de milioane la momentul vânzării, erau în mare parte din vest.

Asta a fost șansa de intrare a aplicației pe alte piețe decât cea chineză.

TikTok este o modalitate rapidă de a te relaxa urmărind filmulețe foarte scurte, dar amuzante și nu numai. Unele dintre ele sunt ingenioase sau impresionante.

Așadar, pe scurt, TikTok este o aplicație care permite utilizatorilor să posteze videouri de până la maxim 15 secunde. Inovația TikTok vine din posibilitățile variate pe care le oferă pentru a edita videoul. Userul poate adăuga muzică și multe efecte speciale. Așa că, oricine, indiferent de cunoștințele de editare video, poate face un clip decent într-un timp foarte scurt.

În mod obișnuit, clipurile se fac în jurul unei melodii, iar asta le face ușor de înțeles și consumat, independent de limbă sau țara de origine. Tocmai de aceea utilizatorii TikTok nu rămân blocați în comunitatea țării lor. În plus, conținutul este foarte rar legat de vreo știre sau vreun subiect al actualității, ceea ce face videoul să fie atemporal.

O altă caracteristică importantă este posibilitatea utilizatorului de a răspunde cu propriul său video pe aceeași melodie a unui clip. Ceea ce devine un șir lung de variante ale aceleiași idei. Tocmai din acest motiv, TikTok este platforma unde provocările sunt un element cheie. Toate astea ajută la formarea unor comunități formate din utilizatori diferiți din punct de vedere cultural, dar care se adună în jurul unui interes sau preferinț, potrivit iqads.ro