CEO-ul Rivian are o teorie neașteptată despre scăderea vânzărilor vehiculelor electrice

CEO-ul Rivian are o teorie neașteptată despre scăderea vânzărilor vehiculelor electriceTesla. Sursa Foto: Dreamstime.com

Mașini electrice. Conform unui interviu acordat publicației The Verge, CEO-ul Rivian, RJ Scaringe, a afirmat că afacerea EV (vehicule electrice) se dezvoltă încet, dar constant.

Atunci când a discutat despre creșterea și încetinirea EV, CEO-ul a recunoscut că sunt prezente prejudecăți. Unii dau vina pe eșecurile dezvoltării și lansării EV, a susținut el.

Mașini electrice, vânzări cu probleme

Cu toate acestea, Scaringe a spus că problema este o „lipsă cu adevărat extremă de alegere”.

„Dacă doriți să cheltuiți mai puțin de 50.000 de dolari pentru un EV, aș spune că există un număr foarte, foarte mic de produse bune”, a spus Scaringe.

În timp ce Tesla Model 3 și Model Y sunt „foarte convingătoare, produse bune”, CEO-ul a declarat că piața este „destul de saturată cu Tesla”, iar modelele echivalente ale altor mărci nu concurează. Sedanul Tesla Model 3, propulsorul EV, este al doilea ca popularitate după Model Y.

Potrivit lui Scaringe, concurenții Tesla Model 3 și Model Y au forme și senzații „aproape identice”. Tesla depășește concurența, a declarat el, fără a numi mărci sau articole.

Tesla

Sursa foto: Dreamstime.com

Acest lucru a creat o diviziune între vehiculele electrice și cele pe benzină, unde clienții au sute de alternative de mărci și modele. Din cauza lipsei de opțiuni, Scaringe a spus că mulți cumpărători au ales o marcă și au fost nevoiți să facă compromisuri în ceea ce privește preferințele legate de vehicule.

„Poate că au vrut ceva care să fie puțin mai mare, dar au primit ceva care seamănă mai mult cu Modelul Y”, a spus Scaringe. „Poate că nu le-a plăcut aspectul Tesla, dar este cel mai bun produs, așa că au luat Model Y”.

Ce se întâmplă cu Tesla

Ca și R1 de la Rivian, CEO-ul a spus că R2 „nu încearcă deloc să arate ca o Tesla Model Y” în mod „foarte intenționat”. Nu este o clonă, a susținut el, dar va concura cu Tesla la preț și dimensiune.

SUV-ul R2 livrat în 2026 se va potrivi cu aspectul în aer liber al mărcii. Acesta va costa 45.000 de dolari, la fel ca Model Y de 43.000 de dolari al Tesla.

Rivian se adresează clienților care doresc mașini mai mari și off-road mai bun, în timp ce Tesla se adresează sedanurilor și SUV-urilor. Mașinile de elită ale Rivian seamănă cu Tesla și Jeep.

Tesla, care conduce industria EV, a încetinit. Livrările companiei au scăzut la cel mai scăzut nivel din 2022 în primul trimestru. În al doilea trimestru, vânzările Tesla au scăzut cu 5%, dar analiștii au fost surprinși.

Scaringe a declarat că există o piață „masivă” neexploatată pentru EV-uri care se potrivesc nevoilor clienților în materie de design, funcționalitate, imagine de marcă și estetică, pentru a-i determina să renunțe la automobilele lor pe benzină.

„Asta nu înseamnă că Model Y nu este un automobil grozav”, a declarat Scaringe. „Acest automobil este grozav. L-am deținut. Cred doar că lumea are nevoie de mai multă varietate.”

sursa: businessinsider.com

 

articol sustinut