PRIMUL TEST. Cel mai ieftin Volkswagen are detentă de campion
- Cristian Ionescu
- 26 octombrie 2011, 21:38
Fără a fi cel mai încăpător, cel mai accesibil sau cel mai şic model mini, noul Volkswagen up! se poziţionează cu destulă autoritate în fruntea segmentului său, graţie unei sume de calităţi tipic germane.
Nu are şarmul devastator al lui Fiat 500. Nu a fost gândit să primească cinci pasageri, precum Chevrolet Spark. Nu va fi la fel de ieftin ca Toyota Aygo. Şi totuşi, noul up! este un model superior oricăruia dintre cele trei amintite anterior.
După testul efectuat zilele trecute la Roma, suntem în măsură să afirmăm că Volkswagen up! se poziţionează cu destulă autoritate în fruntea întregului segment mini, într-un mod tipic german: prin rigoare, simplitate (în utilizare) şi detentă tehnologică.
Estimativ: 9.000 de euro. Şi ceva
Cel mai mic autoturism din gama producătorului german are doar puţin peste 3,5 metri lungime şi un preţ minim situat de partea corectă a pragului de 10.000 de euro (TVA inclusă).
Informaţii încă neoficiale punctează faptul că versiunea de bază a gamei up! va fi comercializată în România, începând din prima parte a anului viitor, la puţin peste 9.000 de euro.
Urmaşul nedeclarat al modelului Fox/Lupo rămâne fidel unui limbaj de design mai degrabă sobru (cu un interior desenat în stil minimalist), etalând un profil la graniţa dintre hatchback şi monovolum.
Pentru cel mult patru
Micul up! poate primi la bord patru pasageri de talie medie, care se vor bucura de mai mult confort decât şi-ar putea închipui înainte de a lua loc în maşină.
Volkswagen a dotat gama up! cu un motor nou, în trei cilindri, pe benzină. Unitatea de un litru dezvoltă fie 60, fie 75 de cai-putere.
Transmisia, la puntea faţă este asigurată de o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte sau, opţional, de una automată, cu acelaşi număr de rapoarte - dezvoltate pentru a se armoniza perfect cu agregatul de sub capotă.
Versiunea electrică vine în 2013
În 2012, Volkswagen va lansa un up! cu cinci uşi, iar un an mai târziu, versiunea electrică a noului model - confirmată oficial - va deveni primul autoturism 100% electric al producătorului german.
Inspirat de Golf
Volkswagen up! a trecut cu efort minim testul traficulului nebun din Cetatea Eternă şi a părut la fel de puţin stresat pe drumurile de coastă, cu o ţinută de drum care s-a inspirat cât a putut de la colegii Polo şi Golf.
Motorul maşinii, setat să livreze 75 de cai-putere, a dat dovadă de elasticitate şi suficientă vigoare (chiar şi la peste 100 km/h), iar cutia de viteze, judicios etajată, cu o manetă precisă, a punctat şi la confort, şi la consum (media indicată de computerul de bord a fost de 4,8 l/100 km).
Opreşte singur
Cel mai mic Volkswagen oferă standard şase airbaguri, ABS + ESP şi, în premieră pentru acest segment, sistemul "City Emergency Braking" (opţional), care frânează automat, în locul şofe rului neatent, la viteze cuprinse între 5 şi 30 km/h, pentru a evita impactul cu maşina aflată în faţă.
<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/VumMBVAt_iQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>