Cea mai periculoasă escrocherie. Mare atenție la ce apeluri răspundeți
- Emma Cristescu
- 28 ianuarie 2025, 23:45

O nouă înșelătorie în România. Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează, marţi, că atacatorii cibernetici continuă campania de fraudă prin apeluri telefonice din partea unor infractori care se deghizează în reprezentanţi ai Bursei din România. Multe persoane au fost păcălite.
O nouă înșelătorie în România
”Seria de tentative de fraudă se foloseşte de vishing (apeluri telefonice de phishing) pentru a convinge utilizatorii români să partajeze atacatorilor date cu caracter sensibil, în special date bancare”, a transmis, marţi, DNSC.

Hackeri. Sursă foto: Arhiva EVZ
DNSC a explicat și cum procedează infractorii. Atactorii pretin că sunt din partea SIF Muntenia sau Bursa de Valori Bucureşti (BVB) și încearcă să afle datele persoanelor.
Cum procedează infractorii
”Atacatorii apelează victima, pretinzând că sunt din partea SIF Muntenia sau Bursa de Valori Bucureşti (BVB), şi folosesc drept pretext al apelului presupuse acţiuni vechi pe care victima le-ar deţine din perioada cuponiadei din anii '90, dar despre care a uitat. Atacatorii susţin că aceste acţiuni s-au apreciat foarte mult ca valoare, însă pentru a le vinde şi a încasa sumele respective, victima trebuie să urmeze un proces la îndrumarea atacatorului”, a mai transmis DNSC.

Conversație telefonică Sursa foto: Pixabay
În realitate nu există aceste acţiuni, iar atacatorii cer victimei să instaleze pe dispozitiv anumite aplicaţii false, care folosesc identitatea vizuală a entităţilor impersonate şi care au ca scop prejudicierea financiară a victimei.
Sfaturile DNSC
Este indicat să nu instalaţi aplicaţii sau programe la solicitarea apelanţilor. Nu furnizaţi niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituţii de încredere. Verificaţi întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituţie.
În cazul în care aţi furnizat date de card, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit, depuneţi o plângere la Poliţie (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) şi notificaţi DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC:https://pnrisc.dnsc.ro/)