Dintre proiectele aflate în construcție, doar două urmează a fi deschise până la sfârșitul anului, amândouă parte a portofoliului NEPI: Vulcan Value Centre situat în Bucuresti si Targu Jiu Shopping, în total 52.000 de metri pătrați. 

Proiecte ce vor fi finalizate în 2016

Construcția a demarat și la proiecte de maximă importanță precum: Parklake și Mega Mall, amândouă situate în zona de Est a Bucureștiului, Ghencea Shopping Centre (dezvoltat de Immochan), tot în București, prima fază a Coresi Shopping City în Brasov și Timișoara Shopping City, mai scrie în comunicatul CBRE.  

Dezvoltarea ar putea începe și la alte proiecte noi, precum Victoria City, precum și expansiuni sau renovări ale unor scheme existente (cel mai notabil proiect Carrefour). 

La finalizare, în 2016, toate aceste proiecte vor crește stocul de spațiu comercial modern la 3,15 milioane mp. 

Schimbări radicale pe piața de bricolaj

În ultimele 12 luni, unul dintre segmentele comerciale cu o activitate intensă a fost sectorul bricolaj (DIY). 

În 2013, Kingfisher a cumpărat operațiunile Bricostore din România. A urmat achiziția Praktiker de către un om de afaceri local. La începutul anului, Obi a anunțat închiderea operațiunilor din România până în septembrie 2014, în timp ce bauMax a vândut rețeaua localî catre Leroy Merlin. 

Jucătorul local, Dedeman domină acest segment încă din 2010, înregistrând vânzări record de peste 600 de milioane de euro în 2013. În acest moment, Dedeman are cea mai extinsă rețea de magazine, cu 37 de unități operaționale și vor ajunge la 40 până la sfârșitul anului. 

Aceste schimbări au intervenit pe fondul scăderii numărului de construcții rezidențiale și a puterii de cumpărare. Până în 2015, piața locală de bricolaj (DIY) se va transforma dintr-o piață foarte fragmentată, cu peste 10 jucători, înspre o piață mai concentrată, cu 4 – 5 jucători importanți. 

„Una din tendințele ce va fi înregistrată în următorii ani este legată de renovarea centrelor comerciale existente. În acest moment, în jur de 37% din stocul modern comercial este operațional de mai mult de 6 ani, astfel centrele au nevoie de o repoziționare, fie printr-o renovare parțială sau totală, fie prin extinderi”, potrivit Luizei Moraru, Head of Retail și Asset Services CBRE Romania. 

În București, Anchor Grup a anunțat planuri de modernizare importante pentru ambele sale centre: Plaza Romania și Bucuresti Mall. Recent lucrări de renovare au fost finalizate si la Iris Titan București, acum un centru comercial de generație a doua.