În 1871 se înființa „Societatea Română de Tramvaiuri”, iar în București se vedeau primele tramvaie tractate de cai. Primele de acest gen funcţionau în Timișoara încă din 1869.

Conform drumliber.ro, în 1894 se va da în folosință și prima linie electrică din București. Tramvaiele plecau de la Uzina Electrică şi mergeau pe Splaiul Independenței, treceau Dâmbovița pe podul Domnița Maria, traversând bulevardul Regina Elisabeta și continuându-și drumul spre Bulevardele Carol I și Pache Protopopescu.

În 1929 sunt retrase tramvaiele trase de cai, iar în 1950, Societatea comunală a tramvaielor din București se transformă în „Întreprinderea de Transport București” (I.T.B.).

În 1951 se va da în folosință vagonul pe 4 osii, iar în 1971 se va da în exploatare un vagonul dublu articulat V3A.

În 1971, la ora de vârf, circulau 800 tramvaie, 2.500 de autobuze și 700 de troleibuze.