Cauți pe internet înainte de a cumpăra ceva? VEZI cum se documentează românii pe site-uri

Cauți pe internet înainte de a cumpăra ceva? VEZI cum se documentează românii pe site-uri

Consumatorii care s-au informat de pe internet înainte de a cumpăra un produs au apelat în principal la site-urile producătorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom şi servicii internet (51%), piese şi servicii auto (60%), produse "Do It Yourself" (60%), conform studiului "Internetul şi decizia de cumpărare" efectuat de GfK România.

Site-urile web ale companiilor au reprezentat a doua sursă de informare pentru categorii precum electronice şi electrocasnice şi produse sau servicii turistice.

Prezenţa pe internet nu înseamnă doar site-ul companiei. Există o multitudine de alte surse de informare care trebuie luate în considerare în mixul de comunicare online. Acestea sunt motoarele de căutare, site-urile de evaluare pentru produse, site-urile de promoţii, forumurile, blogurile, reţelele sociale, site-urile de comparaţii de preţuri, listele de discuţii prin email etc., iar modul în care consumatorii se informează din aceste surse diferă semnificativ de la o categorie de produs la alta.

Rolul internetului este, conform studiului, foarte important nu doar înainte de a cumpăra un produs, ci şi în etapa de post-cumpărare. Cei care obişnuiesc să caute informaţii ca să-şi valideze decizia după ce au făcut o achiziţie apelează în mai mare măsură la internet decât cei care se informează înainte de cumpărare. Cei care s-au informat după cumpărarea produsului faţă de cei care au făcut-o înainte de achiziţie au utilizat cu cel puţin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice şi electrocasnice, piese şi servicii auto, telecomunicaţii şi servicii internet.

Ne puteți urmări și pe Google News