După o investiție de 4 milioane de euro care nu i-a adus niciun câștig, Regia Autonomă de Transport Timișoara ia împrumut din bancă 18 milioane de  euro pentru a plăti datorii către stat.
Regia lucrează în pierdere

Primarul i-a convocat pe consilierii locali în ședință extraordinară și a obținut aprobarea împrumutului și, în plus, o scrisoare de garanție din partea municipalității. Astfel, dacă în 5 ani RATT nu va achita zecile de milioane de lei, atunci banii, plus dobânzile aferente, vor fi plătiți din bugetul public.
RATT a reușit să acumuleze datorii de aproximativ 16 milioane de euro la ANAF. „Datoriile sunt începând cu 2008, dar obligaţiile curente în această perioadă sunt achitate la zi”, a explicat directorul RATT, Ioan Goia.
Pentru că fucnționează în pierdere, conducerea regiei locale  a decis să ia un credit pentru a le achita.

Un sistem de taxare total ineficient

În 2008 regia de transport timișoreană a intrat într-o gaură neagră. Atunci, societatea de transport a orașului a investit 4 milioane de lei într-un sistem de ticketing electronic, combinat cu GPS-uri special care monitorizează mijloacele de transport în comun din oraș și anunță, în stații, pe panouri electronice, în cât timp ajung acestea.

De la început însă sistemul a dat rateuri: aparatele de validat bilete sau abonamente nu prea funcționează, iar sistemele de afișaj, de asemenea, indică haotic sosirea curselor. „Nimeresc cel puțin la două zile un tramvai în care nu pot valida biletul, deci cu care circul gratuit”, spune Elena Ieremici, din Timișoara.

Imediat după investiție, RATT nu și-a mai plătit facturile la curent. În 2010 s-a ajuns la o datorie de 1,5 milioane de euro. Anul trecut în toamnă, Enel a amenințat cu debranșarea regiei de la curent, însă municipalitatea a intervenit din nou și a rezolvat problema, tot din bugetul local.
Cu datoria achitată, acum două luni, RATT  a angajat un credit de invesţii de 50 de milioane de euro, ştiind că are datorii la bugetul de stat.