Pe o piață imobiliară care dă semne de revenire, tot mai mulţi antreprenori îşi doresc să pună bazele unui business în real-estate, potrivit RE/MAX, lider mondial în real-estate şi franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment.
„Afacerile pe segmentul agenţiilor imobiliare se dezmorţesc, treptat, după ce în perioada de criză economică peste 75% dintre birourile existente la nivelul pieţei din România s-au închis. Astfel, tot mai multe noi agenţii imobiliare sunt deschise an de an, mai ales în marile oraşe din ţară, unde piaţa de profil dă semne clare de revenire”, a declarat Razvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.
Potrivit afirmaţiilor sale, una dintre cele mai simple variante pentru intrarea într-un business de acest fel este achiziţionarea unei francize, aceasta oferind o afacere la cheie şi suport pentru derularea întregii activităţi.
„În cazul Re/max, costul achiziţiei unei francize este variabil, pornind de la 7.000 de euro net, şi aduce cu sine avantaje care îi ajută pe antreprenori să pătrundă pe piață cu o ofertă completă pentru clienți. Printre cele mai importante se numără afilierea la o reţea de top, locală şi globală, accesul la o platformă CRM de listare a proprietăţilor performantă, oferirea de suport de marketing şi accesul la programele Academiei Re/max pentru agenţi si Broker Owneri”, a mai spus Răzvan Cuc.
Acesta a subliniat că francizele beneficiază de un sistem de promovare a proprietăţilor integrat la nivel mondial şi de încredere ridicată în rândul clienţilor. În cadrul francizelor, toți agenţii au nevoie de certificări, pe care le pot obţine în urma a minim 150 de ore de training, brokerii având nevoie de cel puţin 200 de ore de trening specific.
Costurile unei francize RE/MAX
Răzvan Cuc a mai afirmat, de asemenea, că dincolo de achiziţia în sine a francizei cu un cost de cca. 7.000 de euro net, afilierea la reţeaua RE/MAX mai presupune şi o redevenţă lunară procentuală din venituri şi una fixă administrativă.
„Plata acestor comisioane lunare de către francizele RE/MAX oferă ownerului agenţiei suportul întregii reţele. Astfel, acesta primeşte o consultanţă complexă şi completă pentru dezvoltarea business-ului, consiliere de marketing şi instrumentele sale de promovare sunt permanent îmbunătăţite, în linie cu dezvoltarea întregii reţele”, a mai spus reprezentantul companiei.
Conversii sau start-up-uri
Conform informațiilor Re/max, în acest moment, dupa primul an de la preluarea RE/MAX Romania, peste 60% dintre francizele companiei sunt conversii, agenţii imobiliare independente ce au ales să se afilieze reţelei RE/MAX.
„Interesul pentru o franciză imobiliară este mai mare în rândul antreprenorilor cu experiență pe această piață, însă ne bucură să observăm o creștere și în zona start-up-urilor. Acest lucru se datorează faptului că RE/MAX dispune cea mai bună platformă pentru viitorii brokeri, oferind cel mai eficient sistem de educaţie în domeniu, tehnologie de ultimă oră, cooperare între birouri şi suportul unui brand puternic. Astfel, chiar și un antreprenor fără experiență imobiliară poate intra pe piață cu un avantaj competitiv major”, a încheiat Razvan Cuc.