Supermarketurile Artima din 21 de orase se vor numi "Carrefour Express" si "Carrefour Mini", dupa achizitia de catre grupul francez.
Achizitia de catre Carrefour a lantului romanesc de supermarketuri Artima transforma radical strategia grupului francez. In Romania, brandul „Carrefour” - traditional folosit pentru hipermarketuri - va fi utilizat si pentru supermarketuri.
Magazinele cu care Carrefour se va extinde in 21 de orase din tara se vor numi „Carrefour Express” (pentru supermarketuri intre 1.000 si 2.000 de metri patrati) si „Carrefour Mini” (suprafete de pana la 1.000 de metri patrati), dupa cum ne-au declarat reprezentanti ai companiei de la Paris.
In lume, doar hipermarketurile - cel mai mare format de magazine - poarta brandul Carrefour, in timp ce supermarketurile se numesc fie Champion, Norte sau Globi. Exceptie fac patru tari-cheie ale grupului, Turcia, Polonia, Argentina si Polonia.
Francezii au confirmat ieri informatiile care circulau in presa privind achizitia lantului romanesc de supermarketuri Artima, pentru 55 de milioane de euro. „Achizitia ilustreaza strategia grupului Carrefour de a-si intari prezenta pe pietele in crestere, printr-o abordare multiformat (n.r. - hipermarketuri si supermarketuri), sub un singur brand (n.r. Carrefour), adaptata local”, se arata in comunicatul de presa emis de companie.
Supermarketurile Artima au suprafete intre 600 si 2.000 de metri patrati, in timp ce hipermarketurile Carrefour sunt desfasurate pana la 9.000 de metri patrati.
In Romania, rezultatele financiare ale Carrefour au depasit si cele mai optimiste asteptari: pentru al treilea trimestru al acestui an, compania a raportat o crestere de 36% a vanzarilor. Prin comparatie, in Franta vanzarile au scazut cu 2%.
Miza pe alimente
Dincolo de detaliile corporatiste privind strategia postachizitie, un lucru este sigur: Carrefour va deveni „magazinul de langa casa”, in orase cu mai putin de 300.000 de locuitori.
Prin achizitia Artima, francezii au cumparat prezenta in 21 de orase de dimensiuni diferite din nordul, centrul si vestul tarii. Una dintre cele mai mici localitati in care va fi prezent un Carrefour va fi Sannicolau Mare, care nu are mai mult de 13.000 de locuitori. Cel mai important oras castigat de francezi este Timisoara, acolo unde nu erau pana acum prezenti cu un magazin.
Dupa exemplul Carrefour Unirii, care este mai mic decat un hipermarket si mai mare decat un supermarket, francezii ar putea dezvolta in noile spatii mai ales departamentul de alimente.
Carrefour ar putea aduce in magazinele achizitionate de la fondul de investitii Enterprise Investors si marcile proprii, cu produse provenite de la furnizorii locali - Marca no. 1 pe alimente proaspete sau ambalate, bauturi si bricolaje, precum si Marca Tex, de imbracaminte.
HIPERMARKETURI
Cu cine concureaza Carrefour
Real
Cora
Auchan
SUPERMARKETURI
Cu cine va mai concura Carrefour
Billa
Spar
MegaImage
MADE IN ROMANIA
Artima e de sase ani pe piata
Lantul de magazine Artima a fost infiintat in 2001 de omul de afaceri banatean Florentin Banu. Pana in 2004, cand reteaua a fost cumparata de fondul de investitii Enterprise Investors, a fost singurul lant romanesc important de la noi.
Intre timp s-a ridicat puternic si lantul Univers’All, detinut de Razvan Petrovici, care in prezent este insa in procedura de faliment, din cauza datoriilor. Fondul de investitii a platit 17 milioane euro pentru reteaua Artima, pe care a extins-o ulterior tranzactiei, de la 14 la 21 de supermarketuri.