Carpatica Asig poate intra de acum în faliment

Carpatica Asig poate intra de acum în faliment

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) poate cere falimentul societății de asigurări Carpatica Asig, după ce instanţa a respins cererea DNA de a se interzice procedura.

Consiliul ASF a aprobat încă din luna iulie retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii Carpatica Asig S.A., ca urmare a constatării stării de insolvenţă a societăţii, şi promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment. DNA s-a opus însă ca această companie să continue procedurile de intrare în faliment, explicând că exista riscul ca societatea să nu mai poată fi trasă la răspundere în procesul penal care se află la Înalta Curte în cazul în care i-ar fi fost aprobată lichidarea.

În primă fază, Carpatica a fost condamată la plata unei amenzi penale de 600.000 de lei pentru săvârșirea infracțiunilor de cumpărare de influență și dare de mită în formă continuată, această societate fiind obligată să publice hotărârea de condamnare în presa scrisă sau audiovizuală, pe parcursul a 10 apariții, potrivit Realitatea TV. Acum, ASF poate să mergă mai departe și să ceară falimentul în instanță pentru Carpatica, una dintre cele mai mari companii de asigurări din țară.

După ce se va constata definitiv falimentul în instanță, se pot prelua dosarele de daună la Fondul de Garantare.

Omul de afaceri Ilie Carabulea a fost condamnat în primă instanță de Curtea de Apel București la șase ani și șase luni închisoare cu executare pentru săvârșirea unor fapte de corupție în dosarul ASF - Carpatica. Alți opt inculpați, majoritatea din cadrul ASF sau societății Carpatica Asig, au primit pedepse cu executare sau cu suspendare. În același dosar au fost achitați fostul președinte ASF Dan Radu Rușanu, fostul vicepreședinte al ASF Corneliu Moldoveanu și avocatul Dan Odobescu.

Carpatica avea o cifră de afaceri de 130 de milioane de euro pe an şi 500 de angajaţi. Falimentul Capatica Asig este al doilea cel mai mare după falimentul Astra Asigurări, companie cu afaceri de 200 de milioane de euro anual. În urma dispariţiei din piaţa de asigurări a celor două companii, preţul poliţelor RCA a explodat, ceea ce a dus la ample proteste ale transportatorilor. Pentru a calma spiritele, Guvernul a decis plafonarea, timp de 6 luni, a preţurilor.