Când se va putea circula pe autostrada cu tuneluri pentru urși. Estimările lui Sorin Grindeanu

Când se va putea circula pe autostrada cu tuneluri pentru urși. Estimările lui Sorin GrindeanuSursa: www.130km.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis că forajele realizate pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, secţiunile E şi D sunt aproape de finalizare. Investiția se ridică la 1,83 miliarde de lei, fără TVA.

Sorin Grindeanu are o veste bună pentru toți șoferii care circulă frecvent pe Autostrada A1. Ministrul Transporturilor a anunțat că forajele pentru Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, secţiunile E şi D, sunt aproape terminate. Asocierea de firme care s-au ocupat de proiect au avut la dispoziție 1,83 miliarde de lei, fără TVA, să construiască această secțiune. Suma de bani provine din fondurile din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

„Forajele pentru #Lotul 2 al autostrăzii #Lugoj-Deva (secţiunile E şi D) se apropie de finalizare! Deşi termenul contractual pentru execuţia forajelor geotehnice este de patru luni, acestea vor fi finalizate în mai puţin de doi luni”, a transmis social-democratul. Grindeanu a mai adăugat că forajele pentru acest lot au început să fie construite pe data de 5 martie 2023 și sunt finalizate în proporție de 95%. Pe aceste foraje vor fi construite și cele două tuneluri pentru urși.

Când vor putea șoferii să circule pe autostradă între Lugoj și Deva

Ministrul a mai adăugat că pe cei aproximativ 10 kilometri ai acestui lot toate cele 109 foraje vor fi finalizate săptămâna viitoare. Contractul pentru construcţia lotului 2 (secţiunile E şi D) al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost semnat în luna octombrie a anului trecut. Grindeanu a spus că termenul de finalizare este de 45 de luni, dintre care 11 luni pentru executarea geoforajelor și 34 de luni pentru restul lucrărilor.

„Perioada de proiectare, în care trebuie executate inclusiv geoforaje, are alocate 11 luni, iar faza de execuţie 34 de luni. Asocierea de constructori are la dispoziţie 1,83 miliarde de lei (fără TVA), fonduri din #PNRR, pentru construcţia acestei secţiuni. Cele mai complicate lucrări pe acest lot vor fi cele pentru construcţia tunelurilor din zona Margina-Holdea (cu o lungime totală de 2,13 km). După finalizarea acestui lot, se va putea circula pe #A1 (parte a coridorului 4 pan-european) - de la Sibiu la Nădlac - fără întreruperi, doar în regim de #autostradă”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.