Contractul pentru proiectarea lărgirii la trei benzi pe sens a autostrăzilor A1, A2 şi A3 a fost scos la licitaţie

Contractul pentru proiectarea lărgirii la trei benzi pe sens a autostrăzilor A1, A2 şi A3 a fost scos la licitaţie

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis în SICAP documentaţia de atribuire pentru lansarea procedurii de achiziţie publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii A1 Bucureşti - Piteşti şi a autostrăzii A2 Bucureşti - Fundulea şi revizuirea studiului de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii A3 Moara Vlăsiei - Dumbrava.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat lărgirea autostrăzilor din România. Potrivit oficialului, este vorba despre trei tronsoane de autostrăzi, pe care șoferii vor putea circula pe trei benzi. Harta drumurilor modernizate.

Se lărgesc autostrăzile în România

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat modernizarea autostrăzilor din România. Trei tronsoane din zona Capitalei vor fi extinse la trei benzi, potrivit unei licitații pentru realizarea studiilor de fezabilitate.

„A fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice #ANAP documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum: ✅️ Autostrada A1 Bucuresti – Pitesti integral (109,6 km) ✅️ Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea ✅️ Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava”, a postat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina personală de Facebook.

Potrivit unui comunicat al CNAIR, obiectul procedurii de achiziţie publică îl reprezintă atribuirea contractului de proiectare pentru realizarea: expertizei tehnice pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 Bucureşti - Piteşti, A2 Bucureşti - Fundulea şi A3 Moara Vlăsiei - Dumbrava; studiului de fezabilitate, ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 Bucureşti - Piteşti, A2 Bucureşti - Fundulea; revizuirii studiului de fezabilitate, ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru sectorul de autostradă A3 Moara Vlăsiei - Dumbrava.

Pe ce durată se întinde contractul de proiectare

Durata contractului de proiectare este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor trei studii de fezabilitate.

După validarea documentaţiei, CNAIR va putea lansa licitaţia propriu-zisă aferentă contractului de proiectare.

"Proiectul are ca scop creşterea capacităţii de transport şi eliminarea blocajelor de trafic, asigurând un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier", precizează compania de drumuri.

Sursa de finanţare pentru contractul de prestare servicii de proiectare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile şi alte surse de finanţare legal constituite, conform Agerpres.