Bulgarii alocă 500.000 euro pentru litoral

Bulgarii alocă 500.000 euro pentru litoral

Agenţia naţională de turism din Bulgaria va aloca în acest an un milion de leva (peste 500.000 de euro) pentru a promova staţiunile bulgare de la Marea Neagră în 2009, relatează site-ul Novinite.com.

„Campania de popularizare a staţiunilor bulgare a demarat la începutul lui iulie şi se va încheia în septembrie”, a declarat, la Varna, Anelia Kruşkova, directorul agenţiei naţionale de turism, citată de cotidianul „Standart”. Campania de promovare se va concentra pe ţările ai căror cetăţeni preferă în mod tradiţional să-şi petreacă vacanţele de vară în Bulgaria. În prezent, fluxul de turişti români din Bulgaria a crescut cu 57%. Pe de altă parte, numărul vizitatorilor din Serbia a scăzut cu 35%, al celor din Macedonia cu 5,7 şi al celor din Germania cu 7,3%. Potrivit unor informaţii difuzate, recent, numărul britanicilor care îşi vor petrece vacanţa de vară în Bulgaria va scădea cu 35%.

La începutul acestui an, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România estima că, în 2009, un număr de 250.000 de români îşi vor petrece concediul în ţara vecină. Astfel, Bulgaria se poziţiona pe a doua poziţie, după Grecia, în clasamentul elaborat de ANAT, în ceea ce priveşte numărul de turişti români. Cele mai cunoscute staţiuni bulgăreşti sunt Nisipurile de Aur, Sunny Beach şi Albena.

Ne puteți urmări și pe Google News