Agenţia naţională de turism din Bulgaria va aloca în acest an un milion de leva (peste 500.000 de euro) pentru a promova staţiunile bulgare de la Marea Neagră în 2009, relatează site-ul Novinite.com.
„Campania de popularizare a staţiunilor bulgare a demarat la începutul lui iulie şi se va încheia în septembrie”, a declarat, la Varna, Anelia Kruşkova, directorul agenţiei naţionale de turism, citată de cotidianul „Standart”. Campania de promovare se va concentra pe ţările ai căror cetăţeni preferă în mod tradiţional să-şi petreacă vacanţele de vară în Bulgaria. În prezent, fluxul de turişti români din Bulgaria a crescut cu 57%. Pe de altă parte, numărul vizitatorilor din Serbia a scăzut cu 35%, al celor din Macedonia cu 5,7 şi al celor din Germania cu 7,3%. Potrivit unor informaţii difuzate, recent, numărul britanicilor care îşi vor petrece vacanţa de vară în Bulgaria va scădea cu 35%.
La începutul acestui an, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România estima că, în 2009, un număr de 250.000 de români îşi vor petrece concediul în ţara vecină. Astfel, Bulgaria se poziţiona pe a doua poziţie, după Grecia, în clasamentul elaborat de ANAT, în ceea ce priveşte numărul de turişti români. Cele mai cunoscute staţiuni bulgăreşti sunt Nisipurile de Aur, Sunny Beach şi Albena.