Proiectul de HG este supus dezbaterii publice de Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice. "Planul/planul integrat de calitate a aerului pentru două sau mai multe sectoare ale municipiului București se elaborează de o comisie tehnică constituită la nivelul municipiului București, coordonată de primarul general al municipiului București și se aprobă prin hotărâre a Consiliului General al Municipiului București. Planul/planul integrat de calitate a aerului se întocmește pe baza unui studiu de calitate a aerului, elaborat de persoane fizice și juridice autorizate, care dețin certificat de înscriere în Registrul național al elaboratorilor de studii pentru protecția mediului, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului nr. 1026 /2009 privind aprobarea condițiilor de elaborare a raportului de mediu, raportului privind impactul asupra mediului, bilanțului de mediu, raportului de amplasament, raportului de securitate și studiului de evaluare adecvată. Certificatul deținut trebuie să cuprindă înscrierea în Registrul național pentru raportul de mediu, raportul privind impactul asupra mediului sau raportul de amplasament", se arată în document.

Potrivit sursei citate, în iunie 2011, a fost adoptată Legea nr. 104 privind calitatea aerului înconjurător care transpune Directiva nr. 2008/50/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului înconjurător și un aer mai curat pentru Europa și Directiva 2004/107/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 decembrie 2004 privind arseniul, cadmiul, mercurul, nichelul, hidrocarburile aromatice policiclice în aerul înconjurător, scrie Agerpres.ro

Conform datelor oficiale recente, în Uniunea Europeană, în anul 2009, fiecare cetățean european a plătit din buzunarul propriu între doi și 300 de euro pentru aerul poluat din industrie. Totodată, în prezent, transportul urban produce 70% dintre poluanți și 40% dintre emisiile de gaze cu efect de seră din totalul emisiilor generate de transportul rutier în UE.