Bruxelles-ul introduce standardul Euro 7. Producătorii auto vor trebui să reducă emisiile poluante după noile reguli

Bruxelles-ul introduce standardul Euro 7. Producătorii auto vor trebui să reducă emisiile poluante după noile reguli Sursa foto: Arhiva EVZ

Proprietarii de autovehicule sunt vizați de o nouă măsură a Comisiei Europene menită să reducă poluarea atmosferică. Aceștia vor trebui să se conformeze unor standarde noi impuse de la Bruxelles tuturor celor care dețin un autovehicul. Planul va fi implementat până în 2035, anul în care autoritățile europene și-au propus să interzică comercializarea autovehiculelor pe motorină și benzină.

Comisia Europeană va impune introducerea unor noi standarde, Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante produse de motoarele autovehiculelor. Actualele cerințe, impuse prin standardul Euro 6, vor fi înăsprite, iar printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi vor rămâne curate mai mult timp.

Comisia propune încă o măsură menită să ducă la îndeplinirea Pactului verde european de reducere la zero a nivelului de poluare. Iar în acest sens va impune un nou standard de poluare pentru autovehicule. Pe de altă parte se dorește menținerea prețurilor achiziție de autovehicule noi la un nivel accesibil pentru cumpărători.

Noul standard Euro 7 presupune ca vehiculele să polueze mai puțin, mai ales pe teritoriul orașelor. Drept urmare, este vizată reducerea emisiilor provenite de la țevile de evacuare, dar și cele de la frâne și pneuri. Prin introducerea normelor Euro 7, autoritățile europene vor să se asigure că mașinile produse în perioada următoare vor polua mult mai puțin.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice de transmisie sau combustibili alternativi”, au subliniat reprezentanții CE într-un comunicat de presă.

Obiectivele urmărite prin introducerea Euro 7

Conform sursei citate, prin introducerea noilor norme de reducere a emisiilor, în baza standardului Euro 7, se urmărește un control mai bun al emisiilor de poluanți atmosferici pentru toate vehiculele noi. Acestea vor fi extinse la toate condițiile în care vor fi conduse vehiculele, în întreaga Europă, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii de scurtă durată, tipice navetei zilnice;

Se mai urmărește actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți. Acestea vor fi mai stricte pentru camioane și autobuze, în timp ce pentru autoturisme și camionete se vor aplica cele mai scăzute limite existente, indiferent de combustibilul utilizat. Noile norme stabilesc limite de emisie pentru poluanții nereglementați anterior, cum ar fi emisiile de protoxid de azot provenite de la vehiculele grele.

Standardul Euro 7 va reglementa emisiile provenite de la frâne și pneuri, fiind primele de acest fel la nivel mondial. Aceste norme se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.

Crește durata de conformitate pentru autovehicule

Prin aplicarea reglementărilor se va urmări ca toate vehiculele să respecte normele pentru o perioadă mai lungă decât cea în vigoare în prezent. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când vor atinge 200.000 de kilometri și vârsta de 10 ani. În prezent, normele Euro 6/VI stabilesc limitele la 100.000 de kilometri și cinci ani.

De asemenea, prin introducerea Euro 7 se dorește o tranziție spre vehiculele electrice. Noiel reglementări vor stabili durabilitatea bateriilor instalate în autoturisme și camionete, pentru a crește încrederea consumatorilor în acest tip de vehicule.

Odată cu introducerea normelor Euro 7 va fi introdusă și garanția că vehiculele nu sunt modificate și că emisiile vor fi controlate cu ușurință de autorități prin utilizarea senzorilor interiori. Comisia Europeană estimeaă că până în 2035, standardele Euro 7 vor reduce emisiile totale de NOx provenite de la autoturisme și camionete cu 35 % față de Euro 6 și cu 56 % față de Euro VI pentru cele provenite de la autobuze și camioane, conform avocatnet.ro.