"Nu există o reţetă a succesului". Dezbatere evz.ro cu Bogdan Iordache
- Adam Popescu
- 9 noiembrie 2010, 15:55
Organizatorul celui mai amplu eveniment dedicat antreprenoriatului online - How To Web - Bogdan Iordache, a stat de vorbă cu cititorii evz.ro despre succesul afacerilor pe Internet.
"Nu există o reţetă a succesului. Nici măcar cei care reuşesc o dată nu sunt siguri ca vor reuşi a doua oară. Există multe ABC-uri, însă fiecare trebuie să le adapteze la situaţiile prin care trece", i-a răspuns acestuia unuia dintre cititorii evz.ro. De asemenea, tânărul antreprenor a subliniat că nu orice afacere este bună, dar că oricine vrea să dezvolte o idee online trebuie să plece de la ideea dacă acea afacere merită dezvoltată. Mai mult, el a trecut în revistă cele mai dese greşeli pe care le fac investitorii de online. Spre exemplu, "mulţi îşi calculează când încep o afacere mai degrabă cheltuielile decât încasările", susţine acesta, precizând că este foarte importantă prognozarea vânzărilor. O altă greşeală a tinerilor care pornesc afaceri de online este că mulţi se aşteaptă să aibă succes peste noapte. Iar o a treia greşeală constă în fuga prematură după investiţii. Ce îşi propune How To Web "How To Web îşi propune să conecteze industria web din Europa de Est şi, în particular, din România, la industria de Internet globală", explica recent Raluca Georgescu, managing partner la Wembrio, compania care organizează conferinţa. Astfel, participanţii români vor afla informaţii despre cele mai importante noutăţi şi tendinţe din web-ul global şi vor avea ocazia să relaţioneze cu unii dintre cei mai reputaţi antreprenori din domeniu din Europa de Est. În acest fel, pot găsi potenţial parteneri, colaboratori sau chiar investitori pentru proiectele lor. În total, 500 de profesionişti online vor lua parte la eveniment. Obiectiv: schimbarea mentalităţii antreprenorilor români Pe lângă relaţionarea şi informarea participanţilor, How to Web îşi propune şi să producă schimbarea mentalităţii antreprenorilor români din online, vrând să aducă "deschiderea către proiecte cu target internaţional". "Vrem să arătăm antreprenorilor români din domeniul online că "se poate". Chiar dacă acest lucru a fost demonstrat deja de către startup-uri ambiţioase şi de succes precum uberVU şi Brainient în anii trecuţi, iniţiativele nu sunt încă suficiente şi antreprenorii români de Internet simt că le lipseşte această conectare cu scena internaţională", a precizat Raluca Georgescu. Printre vorbitorii confirmaţi ai conferinţei How To Web 2010 se numără:
- Ramu Yalamanchi (Hi5)
- Reshma Sohoni (CEO Seedcamp)
- Mike Butcher (TechCrunch Europe)
- Patrick de Laive (The Next Web)
- Katy Turner (Eden Ventures)
- Chris Heilmann (Yahoo! Developer Network)
- Hans Peter Brøndmo (Nokia)
Cea mai pertinentă intervenţie va fi premiată cu un pachet de 4 cărţi în valoare de 150 RON, oferit de Editura Curtea Veche.