Boc în inspecție pe autostrada ”regilor asfaltului”: ”Infrastructura nu are vacanță”

Boc în inspecție pe autostrada ”regilor asfaltului”: ”Infrastructura nu are vacanță”

Premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor Anca Boagiu au efectuat o vizită pe șantierul autostrăzii București-Ploiești, care ar trebui să fie finalizată integral în luna octombrie a acestui an.

Șefa de la Transporturi s-a plâns de lipsa de cooperare a autorităților atât în ceea ce privește exproprierile, cât și relocarea de utilități. ”Ne împiedicăm de opoziția pe care o întâmpinăm ba de la Electrica, ba de la autoritățile locale”, a declarat Boagiu. ”Există autorități ale statului care nu au înțeles că autostrăzle nu sunt ale unor indivizi, ale mele sau ale unor colegi de la Compania de Autostrăzi”, a adăugat Boagiu la finalul vizitei pe autostradă. Potrivit reprezentanților Companiei de Drumuri, există unele probleme privind exproprierile pe primii doi kilometri ai autostrăzii unde lucrează italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi. Pe restul tronsonului cu o lungime totală de 19 kilometri lucrările sunt realizate în proporție de 90%. În urma modificării legii, constructorii pot lucra și pe perioada iernii, dacă temperaturile depășesc 10 grade se poate chiar asfalta.  În actualele condiții climatice se poate lucra la șanțuri, la rigole etc. ”Infrastructura nu are vacanță. Doamna ministru (al Transporturilor-n.r.) a modificat actele legale care să permită constructorilor să lucreze atunci când vremea permite. La lucrări, nu înseamnă că se asfaltează pe ploaie sau pe zăpadă, dar înseamnă că se poate lucra la şanţuri, la rigole sau la alte lucrări de infrastructură aferente, astfel încât lucrările să fie finalizate”, a declarat Emil Boc.  Autostrada începută în 2007, gata în 2012 De departe cel mai aşteptat eveniment al acestui an în domeniul infrastructurii este finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, cu o lungime de 62 de kilometri, începută încă din 2007-2008. Autostrada este împărțită în două tronsoane. Pe primii 19 kilometri lucreaz[ firmele italiene Pizzarotti şi Tirena Scavi, iar pe următorii 43 lucrează firmele românești Pa&Co International, Euroconstruct Trading 98 și UMB Spedition. Firmele "regilor asfaltului", Costel Căşuneanu şi Dan Beşciu, trebuie să finalizeze lucrările pe cele două secţiuni pe care le au în lucru de pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, în trimetrul doi al anului. Emil Boc a precizat că secțiunea Moara Vlăsiei-Ploiești va fi gata în aprilie. Din această secţiune s-au încheiat lucrările pe circa 14 kilometri, unde a lucrat Spedition UMB, firmă controlată de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. Po­trivit datelor remise de Companie către EvZ, tot în trimestrul doi ar trebui să putem circula şi pe 13,5 kilometri din secţiunea care leagă Moara Vlăsiei de Capitală. Întregul tronson, pe care lucrează italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi ar urma să fie gata pe 5 octombrie. Potrivit Ancăi Boagiu, în acest an vor fi finalizați 200 de kilometri de autostradă. pentru infrastructura rutieră Ministerul Transporturilor a alocat 1,3 miliarde de euro.