Benzinăriile „de lux“, în competiţie cu restaurantele
- Adam Popescu
- 20 decembrie 2007, 02:00
Clienţii sunt atraşi „la pompă“ cu o serie de servicii conexe, care rotunjesc veniturile benzinarilor.
Cele mai importante companii petroliere de pe piaţa din România îşi transformă benzinăriile în spaţii de relaxare, cu restaurant, internet şi locuri amenajate pentru copii. Strategia companiilor este să familiarizeze clienţii cât mai mult cu serviciile oferite şi să-i fidelizeze pentru consumul de carburanţi. Petrom a lansat ieri a 100-a staţie PetromV din România, iar Rompetrol are 70 de benzinăriirestaurant sub marca premium „Hei“. Petrom, la cifră rotundă După doi ani de la lansarea primei benzinării premium sub marca Petrom, ieri a fost deschisă cea cu numărul 100, iar planurile companiei sunt ca, până în 2010, jumătate din benzinăriile proprii (adică 250) să fie PetromV. Planul este inclus într-un buget de 500 milioane de euro.
Tamas Mayer, membru în directoratul Petrom, spune că PetromV înseamnă alinierea la standarde de calitate ale benzinăriilor OMV, amintind că, „în ultima perioadă, clienţii Petrom sunt tot mai pretenţioşi şi sofisticaţi“. În staţiile PetromV sunt magazine VIVA, restaurante şi loc de joacă pentru copii. Mai mult, clienţii Petrom vor putea să-şi plătească facturile la utilităţi în staţiile PetromV, vor putea face transferuri de bani sau chiar să joace la loterie.
Modernizarea unei benzinării vechi pentru a fi adusă la standardul „V“ costă între 1 şi 1,2 milioane euro, în timp ce construirea unei benzinării de la zero costă 2 milioane de euro. Investiţia merită însă, de vreme ce benzinăriile PetromV au vânzări de carburanţ i cu aproape 50% mai mari decât cele Petrom, potrivit reprezentanţilor companiei. Mayer a spus că Petrom se gândeşte să aplice sistemul PetromV şi la staţiile din Republica Moldova.
Strategia pompelor „de lux“ merge în tandem cu transferul acestora către 300 de manageri independenţi care vor concura pentru comisioanele date de Petrom. Cu cât aceştia vor vinde mai mult, cu atât vor câştiga mai bine, deşi Petrom rămâne proprietara staţiilor. Hei, Rompetrol! Tot în 2005, precum competitorii de la Petrom, compania Rompetrol a introdus conceptul „Hei“ în reţeaua proprie de benzinării. În încercarea de a satisface clienţii „mai activi, mai mobili şi mai selectivi“, Rompetrol a introdus acest concept în 2007 şi în staţiile din Franţa şi Bulgaria.
În România, Rompetrol deţine sub marca „Hei“ aproximativ 70 de benzinării-restaurante şi-şi propune ca, la finele anului 2008, să ajungă la 100. Serviciile oferite în staţiile „Hei“ sunt de la minimarket, restaurant şi acces gratuit la internet până la suport pentru toate tipurile de instrumente de plată sau acces la informaţii în timp real, prin plasmele amplasate în benzinării (curs valutar, ştiri, meteo, promoţii şi campanii).
Rompetrol a dezvoltat şi un serviciu de carduri Fill&Go Personal şi Fill&Go Credit, lansat încă din 2004, care evită aglomeraţia de la ghişeu.