Statiile Euro Truck, speciale pentru vehicule de transport, mai au nevoie doar de autostrazi.
Compania austriaca de petrol OMV vrea sa deschida o retea de statii de benzina - Euro Truck - destinate in special firmelor de transport rutier care detin flote de camioane. Pana in 2009, aceasta retea de benzinarii ar putea avea peste 45 de statii amplasate strategic pe principalele autostrazi ce strabat Europa de la nord la sud si de la est la vest.
Pana la sfarsitul lui 2007, OMV intentioneaza deja sa deschida o astfel de retea in tarile din centrul Europei. Punctul de pornire al lantului de benzinarii va fi Austria, dezvoltarea urmand sa se continue in tari precum Germania, Cehia si Slovacia.
In Romania, benzinariile Euro Truck vor aparea abia in 2008, potrivit directorului Diviziei de combustibili pentru transportul comercial, Steen Frederiksen. Pana la sfarsitul lui 2009, transportatorii romani sau cei care tranziteaza tara noastra vor avea la dispozitie sapte astfel de statii de alimentare.
„Nu ne-am hotarat inca unde anume in Romania vom amplasa aceste benzinarii pentru ca exista deocamdata anumite probleme cu constructia de autostrazi aici. Ne vom orienta in functie de autostrazile care vor exista atunci. Ca sa fim competitivi trebuie sa ne pozitionam la limita autostrazilor”, a afirmat Frederiksen.
Taxe de autostrada all inclusive
OMV incearca sa intre si pe piata serviciilor cu o serie de oferte destinate transportatorilor. Pe baza unui card emis de companie, soferii de tiruri pot alimenta, pot plati taxele de autostrada, iar companiile ai caror angajati sunt vor fi scutite de plata TVA-ului. Concomitent cu benzinariile Euro Truck, soferii pot folosi aceste carduri pentru a-si face plinul in alte 300 de bezinarii Routex4Truck, pe care le vor putea gasi in 30 de state europene.
„Desigur ca avem competitori si pe acest segment. Este vorba despre Exxon, Balkan Petroleum sau Lukoil. Vom incerca sa venim cu oferte personalizate pentru fiecare client in parte pentru ca vrem sa acoperim aproximativ 30% din aceasta piata”, a explicat reprezentantul OMV, Steen Frederiksen.
Strategia companiei este sa dezvolte si o retea de date on-line, unde fiecare client poate afla pretul personalizat pentru o cantitate de combustibil si isi poate calcula cantitatea de combustibil si suma pe care trebuie s-o plateasca pentru un anumit traseu. „In prezent ne adresam unui numar de aproximativ 5.000 de clienti, dar studiile noastre demonstreaza ca numarul acestora va creste pana in 2010”, a sustinut oficialul companiei.
In privinta tarifelor pe care transportatorii le vor plati, OMV nu a stabilit inca o marja. „Totusi, trebuie sa tinem cont ca trebuie sa avem un pret competitiv, altfel nu am putea patrunde in segment. Calitatea produselor OMV va fi aceeasi in fiecare statie din retea”, a adaugat Frederiksen.
Transportul rutier de marfuri, in ascensiune
Potrivit datelor companiei austriece, numarul de transportatori sau transporturi rutiere europene va creste cu aproape 45a fata de cel inregistrat in 2005. In noile tari membre UE, cresterea va fi de aproape 120a, ceea ce va duce la o crestere a consumului de carburanti. In urmatorii ani, OMV se va baza in principal pe productia de combustibil diesel, estimarile privind utilizarea motorinei in tarile Central Europene indicand o crestere de 15%.