Mai mulți bătrâni sunt umiliți, înfometați și ținuți în frig într-un centru social din județul Alba. Se întâmplă de mai mulți ani, în localitatea Galda de Jos, județul Alba, într-un așezământ social administrat de un ONG.

Un număr de nouă bătrâni, bolnavi și cu dizabilități, sunt ținuți în condiții nedemne, iar imagini cu ceea ce se petrece acolo au fost înregistrate chiar de un angajat și transmise în spațiul public.

Potrivit sursei  Antena 3, unul dintre îngrijitorii din centru nu a mai suportat umilinţa şi batjocura la care sunt supuși de mulți ani cei nouă bătrâni și a dat totul în vileag. Așa întreaga lume a aflat despre bătrânii ținuți în frig şi hrăniţi cu alimente expirate sau de calitate foarte proastă. De exemplu, la micul dejun, rezidenții centrului primesc untură pe pâine și ceai.

„Eu lucrez de un an acolo, însă nu am mai rezistat să fiu părtaş la tratamentul pe care o filantropie îl aplică oamenilor fără apărare şi bătuţi de soartă. Toată iarna, trei bolnavi au stat într-o cameră unde nu a mers caloriferul, unde e mucegai pe pereţi.

Mă deranjează foarte mult pentru că eu personal l-am sunat pe părinte şi pe preoteasă şi le-am spus: adu un calorifer pentru că oamenii ăştia se îmbolnăvesc şi cu plămânii”, a declarat Dănuţ Gorun, îngrijitorul care a filmat imaginile din centrul socialcitat de Antena 3.

ONG-ul primește 27.000 de lei pe lună

Organizația care se ocupă de administrarea așezământului primește, în fiecare lună, o sumă consistentă pentru îngrijirea lor. Este vorba despre 3.000 de lei pentru fiecare persoană, în total 27.000 de lei/lună. Banii ar trebui să fie suficienți pentru ca bătrânii să fie găzduiți în condiții decente și să fie hrăniți bine.

Situația nu este cunoscută nici de președintele Consiliului Județean, în subordinea căruia se află această unitate. Preşedintele Consiliului Judeţean Alba a aflat din media ce se întâmplă în centru şi a trimis echipele de control să verifice pe teren.

Ceea ce au descoperit întrece orice imaginație. De trei ani, inspectorii sociali nu au mai trecut pe la centru pentru verificări. Anchetele și cercetările se făceau prin telefon, iar banii publici erau transferați ONG-ului care se ocupă de administrarea așezământului direct în cont. Aceste organizații nu aveau nici angajaţii pregătiţi să lucreze cu persoane cu handicap.