Trei timişoreni au pus la cale o modalitate de face publicitate mai puțin obișnuită: prin intermediul statusurilor de pe Yahoo Messenger, Google Talk ori Skype.
Lansată în mai 2009, afacerea „Status Pimp” a prins destul de repede. Primele 1.000 de conturi puse la dispoziţia celor interesați s-au epuizat în trei zile. „Vestea s-a răspândit prin twitter şi prin bloguri, iar modul în care utilizatorii români au reacţionat ne confirmă încrederea în proiectul nostru”, a declarat Ştefan Szakal, unul dintre cei trei asociaţi.
Program anti copy-paste
Povestea a început la Timişoara, când Călin Iepure şi-a dorit să îşi promoveze mai bine articolele postate pe blog, fără să mai dea copy-paste un link pe statusul de mess.
„Mulţi dintre noi, cei care folosim IM-ul în viaţa de zi, ne promovăm la status diferite lucruri. Că e vorba de articole de pe bloguri, de ştiri ale diferitelor siteuri, filmuleţe funny sau stări de spirit, statusul trebuie schimbat manual. Eu personal îmi promovam de obicei la status articolele de pe blog sau de pe blogul firmei. Sătul fiind de această operaţiune zilnică şi repetitivă, şi negăsind ceva care să mă mulţumească pe deplin, am creat în octombrie 2008 o aplicaţie gratuită, numita YMRss şi redenumită apoi RSS2Status. Aceasta extrăgea un articol aleator, din sursa RSS a blogului personal, la anumite intervale de timp şi le promova prin statusul de IM. În acest fel am reuşit prin intermediul acestui mic programel, la care am lucrat câteva seri, să-mi triplez numărul de cititori”, povestește inventatorul „Status pimp”, Călin Iepure.
Ulterior a participat la o conferinţă de marketing, unde a primit cadou o carte scrisă de Mark Hughes, Buzz Marketing. „Citind-o şi impulsionat fiind de exemplele atipice ale autorului, mi-a venit brusc ideea: ce-ar fi să fac un serviciu prin care să monetizez statusul de messenger”, a mai adăugat tânărul.
8.300 de utilizatori
„Este unul din puţinele proiecte web care propune încă de la lansare o modalitate clară şi transparentă de monetizare şi aduce şi o inovaţie foarte importantă pentru cei care vor să comunice eficient online”, afirmă Alin Zăinescu, cel de-al treilea timișorean implicat afacere.
Utilizatorii sunt plătiţi cu 7 eurocenţi pentru fiecare click primit pe aceste mesaje. „E practic un bonus pentru cel care foloseşte aplicaţia. Am reuşit în câteva luni să convingem companii vizibile”, spune Zăinescu. Printre companiile care au realizat deja campanii pe platforma „Status Pimp” se numără Discovery Channel, Coca Cola, Toshiba, Murfatlar, Vodafone, Cosmote, Raiffeisen, Romtelecom, Hello Hotels, Jacobs, Eximtur, Bitdefender, imobiliare.ro.
Conform statisticilor, „Status Pimp” are 8.308 de utilizatori, din toată țara, iar publicul țintă pentru mesajele publicitare este estimate la 1,4 milioane de persoane. Potrivit statisticilor, peste 23% din utilizatori sunt din Bucureşti. În ceea ce privește vârsta, 44,5% dintre utilizatori au între 18-22 ani, 23,2 % între 23-26 ani, 14% între 14-17 ani, 10% între 27-30 ani şi 8,3% au peste 30 ani.