Furioasă, aceasta i-a făcut o poză vânzătorului și a publicat-o pe Facebook, cu explicația: „Iată-l pe Lenin de la Starbucks care a refuzat să mă servească pentru că nu port mască. Data viitoare, am să chem poliția și am să prezint o adeverință medicală.”

Însă tânăra nu se aștepta ca publicarea fotografiei să joace în favoarea vânzătorului. Mai mulți utilizatori de pe rețeaua socială au luat apărarea acestuia, iar unul dintre ei a avut chiar ideea de a lansa o chetă de sprijin, prezentată ca „bacșiș”.

În mai puțin de o săptămână, peste 60.000 de dolari au fost strânși din donațiile a circa 5000 de persoane. Cu această sumă frumușică, vânzătorul ar dori să demareze propria afacere, o școală de dans, scrie Newsweek.

Într-o înregistrare video, de asemenea publicată pe Facebook, vânzătorul a ținut să le mulțumească donatorilor și să prezinte versiunea proprie a întâmplării:

„Am întrebat-o dacă are mască, iar ea mi-a răspuns că nu are nevoie. I-am arătat solicitările adresate clientelei, care arată obligativitatea purtării măștii. Ea s-a enervat și i s-a făcut rău. A plecat după care s-a întors și m-a întrebat cum mă cheamă. I-am zis că mă cheamă Lenin, m-a fotografiat și a zis că va lua legătura cu sediul companiei Starbucks.”

Clienta a răspuns și ea cu un video, în care afirma că a primit amenințări cu moartea. „Nu l-am amenințat, dar eu am primit mii de amenințări cu moartea. Este înspăimântător”, a afirmat ea, cerând să primească o parte din suma strânsă și a amenințat să îl dea în judecată pe vânzător pentru calomnie.

Angajații unui restaurant McDonald’s din localitatea franceză Agde, din sudul Franței au fost mai puțin norocoși. După ce, de asemenea, au refuzat să servească niște clienți care nu aveau mască de protecție, au fost agresați de niște turiști din Paris aflați în restaurant.