Apar primele probleme pe Autostrada Moldovei. Pe Lotul 1, lucrările sunt întârziate cu cinci luni
- Mihai Soica
- 4 iunie 2023, 21:43
Autostrada Ploiești - Iași, sau A7, cum a fost botezată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, are deja primele probleme. Lucrările de pe lotul 1 sunt întârziate față de graficul aprobat de autorități.
Lucrările la acest lot sunt realizate de italienii de la Pizzarotii - Reter, și sunt cuprinse pe un tronson situat între Ploiești și Mizil, în lungime de 19 kilometri.
Deși se lucrează la nivel de câmpie, unde, teoretic, lucrările ar trebui să se deruleze în mod alert, Pizzarotti a solicitat o prelungire a termenului de finalizare a lucrărilor.
După o analiză amănunțită, CNAIR a acceptat să prelungească acest termen cu cinci luni, data finală pentru darea în folosință a acestui sector de autostradă, fiind de 24 septembrie 2024.
Constructorul se mobilizează insuficient
CNAIR vorbește despre o mobilizare insuficientă a constructorului, care nu a fost capabilă să aducă la muncă un număr mare de muncitori și de utilaje. Pe șantier sunt 533 de muncitori, și puțin peste 200 de utilaje.
De asemenea, pe o porțiunea din viitoarea autostradă, pânza freatică a pus probleme constructorilor.
Și aici este vorba despre o proiectare defectuoasă, deoarece în urma studiilor geotehnice efectuate în teren, s-a putut stabili cu exactitate încă de la faza de proiect, unde se află pânza freatică și cât de sus este aceasta.
Sunt probleme mari la Lotul 1
Potrivit unor informații oficiale, pe data de 11 aprilie 2023, inginerii de la CNAIR au mers în șantier, unde au avut discuții cu proiectantul general. La momentul respectiv au fost stabilite un set de măsuri care trebuie respectate.
De asemenea, atunci, constructorul a reclamat că nu are suficient pământ de umplutură pentru a acoperi necesarul, dar și problemele pe care le are cu pânza freatică
După doar două săptămâni, pe data de 28 aprilie 2023 a fost organizată o nouă vizită în teren, unde s-a stabilit că este nevoie de un sistem drenant și realizarea lucrărilor la terasamente pe tronsoane succesive de circa 100 metri, potrivit B1.
Date tehnice, Lotul 1 - A7
„Antreprenor: Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL;
Lungime: 21 km.; Durată contract: 20 de luni; Valoare contract: 1,468 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: PNRR; Ordin de începere: 22.08.2022; Stadiu actual: 11%; Termen deschidere: 2024.