Evenimentul Zilei > Social > Anunțată cu mare tam-tam, finalizarea autostrăzii Sebeş-Turda, BLOCATĂ de INCOMPETENȚĂ. Minciuna lui Cuc și o alunecare de teren…
Anunțată cu mare tam-tam, finalizarea autostrăzii Sebeş-Turda, BLOCATĂ de INCOMPETENȚĂ. Minciuna lui Cuc și o alunecare de teren…

Anunțată cu mare tam-tam, finalizarea autostrăzii Sebeş-Turda, BLOCATĂ de INCOMPETENȚĂ. Minciuna lui Cuc și o alunecare de teren…

Anunţată ca o mare realizare a guvernării PSD, deschiderea în 2017 a tronsoanelor 3 şi 4 din Autostrada Sebeş-Turda s-ar putea transforma într-un eşec de proporţii.Iniţial, toate loturile Autostrăzii Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen de dare în folosinţă sfârşitul lui 2016, dar s-au produs întârzieri importante din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construire.

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda se întinde pe 16,3 km, de la nodul Decea până la Turda şi este construit de asocierea Porr Construct – Porr Bau, în timp ce lotul 3 are 12,5 km, de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea. Constructor este asocierea Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d'Acqua. Potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, românii ar trebui să circule pe autostradă de la Aiud la Turda până la finalul acestui an, scriu jurnaliștii de la ziuadecj.realitatea.net.

Ministrul Cuc este doar optimist sau minte?

"Mă bucur că lucrările pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii sunt în grafic, iar constructorii ne-au asigurat că vor fi date în folosinţă la finele acestui an. Autostrada Sebeş – Turda se regăseşte în programul de guvernare PSD şi este vitală pentru asigurarea legăturii dintre Coridorul IV Pan-European şi Autostrada Transilvania", scria Cuc, pe Facebook la finalul lunii iulie.

Realitatea din teren îl contrazice, însă, pe ministru. Surse apropiate proiectului au declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că tronsonul 4, Decea – Turda, are şanse mici să fie deschis circulaţiei în următoarele luni din cauza unor probleme din zona Lacului Stejeriş, unde au avut loc alunecări de teren.

Realitatea din teren pare să-l contrazică

"La vizita sa pe şantier, ministrului i s-a spus că există acele alunecări în zona Lacului Stejeriş şi că tronsonul nu poate fi dat în folosinţă înainte de remedierea problemelor, dar Răzvan Cuc a solicitat ca aceste informaţii să nu fie făcute publice", au declarat sursele noastre. Minciuna, am aflat în timpul documentării acestor informaţii, a fost servită şi premierului Mihai Tudose, care este ferm convins că nu există probleme şi că ambele două tronsoane vor fi inaugurate în 2017.

În paranteză fie spus, specialiştii PSD în transporturi mai au la activ un caz similar. Tronsonul Sălişte – Cunţa, din Autostrada Orăştie – Sibiu, a fost inaugurat în grabă în noiembrie 2014, fiind ignorate alunecările de teren. În cele din urmă, la 10 luni de la deschidere, în septembrie 2015, circulaţia a fost oprită pe tronsonul respectiv, fiind necesare ample şi costisitoare lucrări de stabilizare a versanţilor.