Economie
Alunecări de teren pe unul dintre cele mai frumoase drumuri. Drumul Apusenilor rămâne închis
- Veronica Bursașiu
- 19 iunie 2025, 19:19

Restricțiile de circulație pe Drumul Apusenilor, anunțate de Consiliul Județean Bihor, trebuiau ridicate pe 15 iunie.
Drumul Apusenilor străbate o zonă montană sălbatică, spectaculoasă
Se prelungeste, încă o dată, perioada în care circulația pe Drumul Apusenilor rămâne închisă. Pe tronsonul Stâna de Vale-Coada Lacului, dumul rămâne închis până p 15 iulie. Se întâmplă ca urmare a alunecărilor de teren și desprinderilor de stânci de pe versanți. Și datorită „complexității lucrărilor și alunecările de teren care au continuat în timpul lucrărilor”. A anunțat, joi, Consiliul Județean Bihor.
Este unul dintre cele mai frumoase drumuri montane din țară. În Bihor, leagă Beiuș–Budureasa–Stâna de Vale–Coada Lacului pe o distantă de 23 km. Investiția a fost finalizată în 2023 din fonduri europene. Drumul Apusenilor leagă Bihorul de Cluj și traversează o zonă montană sălbatică, spectaculoasă, cu mare potenţial turistic. Care include staţiuni cunoscute precum Stâna de Vale, Valea Iadului, Valea Drăganului.

Sursa foto: CJ Bihor
Înghețul/dezghețul repetat au crescut riscul de căderi de bolovani de mari dimensiuni pe carosabil
Consiliul Județean Bihor a emis un comunicat de presă în care anunță că Drumul Apusenilor rămâne închis până la mijlocul lunii iulie.
Drumul a fost închis, inițial, în perioada sezonului rece (30 noiembrie 2024 – 30 aprilie 2025). În urma unor alunecări de teren și desprinderi de stânci de pe versanți, termenul a fost prelungit până la 15 iunie. Din cauza complexității lucrărilor și a instabilității continue a terenului, autoritățile județene au decis extinderea restricției până în 15 iulie 2025.
Zona a fost grav afectată de ciclurile repetate de îngheț-dezgheț din timpul iernii, ceea ce a crescut riscul de căderi de bolovani de mari dimensiuni pe carosabil, punând în pericol siguranța circulației.Intenția CJ Bihor este de a-i proteja pe participanții la trafic " de posibile evenimente tragice pe întreaga perioadă de desfășurare a lucrărilor". Șoseaua poate concura pentru titlul de cea mai frumoasă din România, alături de Transalpina și Transfăgărășan. Este un proiect care a costat peste 130 de milioane de lei şi realizat prin cofinanţare cu fonduri europene.