Potrivit datelor comunicate, joi, de Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Prahova, evenimentul rutier s-a produs în cursul nopţii precedente, poliţiştii fiind sesizaţi despre producerea unui accident soldat cu decesul unui biciclist în localitatea Bălţeşti.

„Din primele verificări, se pare că un conducător auto nu ar fi păstrat o distanţă laterală suficientă faţă de biciclist, pe care l-ar fi acroşat cu partea laterală dreapta. Totodată, conducătorul auto a părăsit locul producerii accidentului fără încuviinţarea Poliţiei”, precizează sursa citată.

În acest caz, se efectuează cercetări pentru ucidere din culpă, iar poliţiştii derulează activităţi pentru identificarea şoferului vinovat.

Un echipaj medical a ajuns la locul accidentului, însă victima, un bărbat în vârstă de 50 de ani, era decedată.

Potrivit primelor verificări, se pare că un conducător auto nu ar fi păstrat distanța laterală suficientă față de biciclist pe care l-a acroșat.

Tot joi, un ciclist a fost acroșat de o mașină, în comuna Corbeanca din județul Ilfov. Bărbatul a scris despre accident pe pagina sa de Facebook

Alex Filip spune că a ieșit pe șosea să se antreneze, iar după cinci kilometri de pedalat, un șofer aflat în trafic ar fi început să-l șicaneze, pentru ca, într-un final, să frâneze brusc, manevră în urma căreia ciclistul și-a pierdut echilibrul. Gestul șoferului ar fi fost intenționat.

Ciclistul, care este campion de raliu, spune că îl va da în judecată pe conducătorul auto.

Pilotul de raliuri Alex Filip, la un pas de o mare tragedie. „A venit rândul meu să mă tăvălească”

Mai mult de 70.000 de oameni, bicicliști sau pietoni, și-au pierdut viața pe drumurile din Uniunea Europeană, între 2010 și 2018.

În aproape o treime din totalul deceselor rutiere au fost implicaţi biciclişti sau pietoni, adică cei mai vulnerabili participanți la trafic, potrivit Consiliului European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC), care a făcut apel la guvernele din UE să ”investească mai mult” pentru a proteja aceste categorii.

Pe de altă parte, numărul total al deceselor în rândul pietonilor a scăzut cu 19%, în timp ce numărul șoferilor decedați a scăzut cu 24%.

În aproape jumătate dintre decesele în care au fost implicaţi pietoni şi biciclişti a fost vorba de persoane de peste 65 de ani, vârstnicii având mai puţine şanse să se recupereze după un accident grav.