Editura Evenimentul si Capital

ALEGERI EUROPARLAMENTARE. Candidaţii PMP, în blugi şi cămăşi promit să ridice România. Antonescu şi Iohannis, pe afişele PNL

14-04/pmp_1-465x390
Autor: | | -28 Comentarii | 3251 Vizualizari

Campania electorală pentru alegerile europarlamentare de pe 25 mai a început ieri. Partidul Mişcarea Populară a demarat campania pentru alegerile europarlamentare prin prezentarea materialelor vizuale oficiale de campanie, iar sloganul sub care PMP va candida la acest scrutin electoral este „Ridicăm România”. Social-democraţii au anunţat că vor prezenta afişele de campanie la lansarea oficială a candidaţilor PSD-UNPR- PC de azi de la Romexpo. În ceea ce îi priveşte pe liberali, aceştia au ca slogan "EuroCampioni la fapte", iar pe o parte din afişele de campanie apar Crin Antonescu şi Klaus Iohannis.

După o lansare sub formă de flash mob în Centrul Vechi din Capitală, afişul făcut public de PMP îi prezintă pe principalii candidaţi ai partidului la europarlamentare, Cristian Preda, Siegfried Mureşan, Teodor Baconschi, Ruxandra Dragomir şi Cristian Petrescu, alături de deputatul Elena Udrea, liderul partidului care se bucură de cea mai mare notorietate la nivel naţional. Pe fundal, sunt prezentate imagini care fac referire la temele majore de comunicare pe care formaţiunea condusă de Eugen Tomac ar urma să le folosească în această campanie: dezvoltarea agriculturii şi crearea de noi locuri de muncă.

Totodată, este punctată ideea că România are nevoie de o schimbare. PMP doreşte să reîntărească ideea că este „partidul în blugi”: toţi politicienii din afiş sunt îmbrăcaţi în jeanşi şi poartă cămăşi albe.

„Este un afiş curajos, care se pliază bine pe liniile de mesaj ale PMP de până acum. Prezentarea politicienilor într-o manieră de afiş de cinema se doreşte o încercare de ieşire din paradigma clasică a comunicării de campanie. Avem de-a face cu o comunicare mai apropiată de public şi de modelul comercial. Prezenta Elenei Udrea in afis va face ca materialele electorale să fie remarcate de public şi să fie dezbătute în spaţiul mass media”, spune Art Director-ul Tudor Dumitraşcu.

În opinia specialistului în comunicare politică Bogdan Dospinescu, plasarea Elenei Udrea ca figura centrală a campaniei PMP nu este intamplatoare. „Este politicianul cu cea mai mare notorietate din Mişcarea Populară şi se bucură de o imagine foarte bună în rândurile electoratului propriu. Trecerea sa de la PDL la PMP a revitalizat partidul, după o perioadă în care intrase într-un con de umbră, şi face ca acum să spere la obţinerea unui scor cu două cifre. Pe lângă susţinerea lui Traian Băsescu, Udrea este principalul cârlig pentru electorat”, a declarat Dospinescu.

Victor Ponta este şi el personajul principal al campaniei PSD

Ideea de a avea un personaj important al partidului în centrul campaniei electorale pentru europarlamentarele din 25 mai se regăseşte şi la alte partide. Social-democratul Victor Ponta este şi el element principal în campania de comunicare a PSD. Afişele electorale care au împânzit diverse localităţi din ţară îl arată pe Victor Ponta alături de candidaţi ai partidului sau chiar singur transmiţând mesaje către electorat.

Antonescu şi Iohannis apar pe afişele PNL pentru europarlamentare

Şi liberalii au materiale electorale pentru europarlamentare în care apar preşedintele partidului, Crin Antonescu şi prim-vicepreşedintele Klaus Iohannis, pentru un transfer de popularitate şi notorietate al celor doi asupra candidaţilor partidului pentru alegerile de pe 25 mai. Tandemul Antonescu- Iohannis este utilizat şi în vederea alegerilor prezidenţiale, în contextul în care liderul PNL este prezidenţiabilul partidului, iar primarul Sibiului-propunerea pentru funcţia de premier.

Analistul politic Cristian Călugăru pune această strategie de comunicare pe seama faptului că bătălia politică a devenit mult mai personalizată, iar candidaţii pentru europarlamentare au o notorietate mai scăzută.„Confruntarea electorală nu se poartă în cheie ideologică. Practic, avem de-a face cu o personalizare a bătăliei politice. Este, deci, firesc ca partidele să se folosească de liderii cunoscuţi şi care se bucură de încredere în rândurile electoratului propriu pentru a se promova. Această tendinţă este naturală şi, doar în cazurile partidelor fără lideri, se insistă pe ideea de grup sau pe mesaje generale. Exemplul cel mai bun este Forţa Civică, unde Mihai Răzvan Ungureanu nu numai că s-a pus în centrul tuturor afişelor, ci şi ca vârf de listă, deşi a anunţat că nu-şi doreşte un post la Bruxelles, urmând să se retragă”, a declarat Călugăru.

Liviu Dragnea a anuntat MAREA DECIZIE. Ce face cu Irina Tanase de Paste! Dezvaluirea SURPRINZATOARE a sefului PSD

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Europarlamentare 2014

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI