Al doilea pod rutier ca lungime din România, aproape gata

Al doilea pod rutier ca lungime din România, aproape gata A început construcția unuia dintre cele mai mari poduri din România / Sursă foto: Facebook

Al doilea pod rutier ca lungime din România este aproape de finalizare, a anunțat UMB, companie deținută de un om de afaceri din Bacău. Podul se va afla pe viitoarea autostradă A7, sau Autostrada Moldovei precum este cunoscută în rândul șoferilor.

Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România este construit de UMB, compania deținută de antreprenorul băcăuan Dorinel Umbrărescu. Podul este fi construit peste albia râului Buzău, mai exact, pe viitoarea autostradă A7 sau Autostrada Moldovei. Sorin Robu, directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău a publicat primele imagini cu construcțiile.

Al doilea pod rutier ca lungime din România, aproape gata

Mai multe elemente din podul de pe A7 au fost deja finalizate. Sorin Robu a transmis că au fost realizate cele două culei și 14 din cele 21 de pile ale podului. În această zonă se află patru utilaje de forat, macarale și buldozere. Directorul DRDP Buzău a anunțat că lucrările se vor încheia anul viitor.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În această săptămână, muncitorii care lucrează la lotul 1 al Autostrăzii Buzău-Focșani sunt în vacanță. Am profitat de acest moment pentru a putea observa evoluția lucrărilor la unul dintre cele mai lungi poduri din țară, ce traversează întreaga albie a râului Buzău, pe o lungime de 1360 e metri. Cea mai mare deschidere a podului va fi de 70 de metri de tablier metalic, iar lucrările vor fi finalizate anul viitor”, a transmis Sorin Robu.

Pod, autostradă, A7, Buzău, construcție

Lucrările la unul dintre cele mai lungi poduri din țară au început / Sursă foto: Facebook / Sorin Robu

Un pod similar a fost construit în Olt

Autostrada Moldovei A7 va traversa întreaga albie majoră a râului Buzău, iar podul care se construiește în această zonă este unul dintre cele mai lungi din România. Compania UMB s-a ocupat de construcția unui pod similar în județul Olt. Firma deținută de Dorinel Umbrărescu, cunoscut drept „regele asfaltului” a avut o cifră de afaceri de peste un miliard de euro în anul 2022, iar profitul s-a ridicat la valoarea de 300 de milioane de lei.

Constructorul a câștigat 10 din cele 13 licitații pentru loturile Autostrăzii A7. De asemenea, UMB se va ocupa și de construcția secțiunii lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva (A1). Contractele pe care compania din Bacău le are cu Compania de Drumuri se ridică la valoarea de 24 miliarde de lei, în jur de cinci miliarde de euro. Firma lui Umbrărescu are în execuție, în acest moment, aproximativ 430 de kilometri de autostradă și drum expres.