Afacerile racoroase cresc

Afacerile racoroase cresc

Vanzarile de inghetata sau bere, dar si de produse cosmetice sau de bronzare au inregistrat cresteri spectaculoase in luna mai.

Meteorologii spun ca este cea mai fierbinte luna mai din ultimii ani, insa nu sunt singurii care scot in fata cifre-record. Producatorii de sucuri si apa minerala sau cei de bere, lanturile de magazine care comercializeaza produsele de sezon si pana la saloanele de cosmetica, epilare definitiva si bronzare, toate au inregistrat luna aceasta vanzari remarcabile.

Compania URBB - producatorul marcii Tuborg, a sucurilor Orangina si a nectarelor Granini - si-a facut deja calculele pentru luna mai, iar rezultatele arata o intrare in forta in sezonul estival. In aceasta luna torida de mai, compania a inregistrat o crestere cu 10% a vanzarilor de bere si cu 25% pe piata de juice&nectar (Granini) comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

„Cumulat, pe perioada ianuarie-mai 2006, vanzarile de bere au crescut cu 15%”, ne-a declarat Alina Bratu, directorul de comunicare al companiei. Rezultatele pozitive inregistrate pana acum, dar si temperaturile ridicate asteptate pentru aceasta vara le permit celor de la URBB sa spere ca sfarsitul anului va veni cu un plus de 50% in vanzari pentru Orangina. Pe segmentul de bere, compania estimeaza pentru acest an o crestere cu 20% in volum.

Napoca a intrat bine in sezon Romanii nu au consumat doar mai multe lichide in luna asta fierbinte. Director de comunicare al lantului de magazine Auchan, Mariana Dragan spune ca vanzarile de inghetata au inregistrat un plus de 300% fata de o perioada obisnuita, cea mai semnificativa crestere din toata gama de produse.

Daca ne uitam spre producatorii de inghetata, cresterile inregistrate in ultima luna nu-i surprind foarte tare: sunt obisnuiti deja cu explozia de comenzi de pe timpul verii. Reprezentantii producatorului clujean de inghetata Napoca spun ca cererile din luna mai le asigura un debut in forta in sezonul estival.

Potrivit Danielei Dorca, brand manager la Napoca, vanzarile de inghetata au fost mai mari in aceasta luna fata de aceeasi perioada a anului trecut. Clujenii nu fac referire la procentul de crestere, dar daca analizam rezultatele financiare ale companiei aferente anului trecut vedem ca reprezentantii producatorului sunt obisnuiti cu cifrele mari: in prima jumatate a anului trecut, vanzarile de inghetata au crescut cu 24%, iar la sfarsitul anului cifra de afaceri era estimata la 100 de milioane de euro.

Nu se vand cizme si umbrele

Nici lanturile de magazine nu se plang de lipsa clientilor. Standurile cu sucuri, bere, inghetata sau cele cu fructe si legume au fost luate cu asalt in aceasta luna. La Carrefour, atat in aprilie, cat si in mai (pana luni - n.r.) vanzarile au fost mai mari cu 15% si, respectiv, 18% fata de aceleasi doua luni din anul trecut, dupa cum ne-a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei.

Contrar zicalei potrivit careia omul isi face iarna car si vara sanie, clientii lantului francez de hipermarketuri nu s-au inghesuit sa cumpere, de exemplu, cizme de cauciuc sau umbrele. In magazinele Auchan s-au vandut foarte bine apa si bauturile racoritoare, mai ales lichidele comercializate in recipientele mari - de 5 si 6 litri, cresterea inregistrata fiind de 50% fata de o perioada obisnuita, dincolo chiar de asteptarile retailerului.

TRATAMENTE Coada la saloanele de cosmetica Si saloanele de cosmetica sau cele de bronzare beneficiaza, cu cel putin o luna mai devreme, de vanzari mai mari. Managerul salonului SlimArt, Raluca Florescu, spune ca luna mai a adus un numar mult mai mare de cliente fata de o perioada obisnuita de peste an. Cele mai solicitate tratamente au fost cele anticelulitice - masajul si vacuumul, dar si cele de slabire, prin electrostimulare sau cu ajutorul platformei cu infrarosii pentru impachetari.

La capitolul cosmetica, clientele au ales epilarea si tratamentele de hidratare a tenului. Nu doar saloanele mari profita din plin de vara timpurie, ci si cele de cartier, unde cele mai solicitate servicii sunt cele de manichiura sau pedichiura.

"ANALIZA" CAPITAL Aglomeratie la „aer contitionat” Daca ati incercat sa va achizitionati un aparat de aer conditionat in ultimele saptamani, probabil ati observat ca marcile bune lipsesc de pe rafturile magazinelor. O explicatie ar putea fi faptul ca 2007 este un an climateric atipic, spun producatorii de profil.

„Din cauza verii timpurii si a previziunilor rezervate facute de lanturile de retail la inceputul anului, dar si a cresterii pretului materiilor prime, piata se confrunta cu o criza de aparate de climatizare”, a declarat Liviu Platineanu, manager al LG Electronics Romania, citat de revista „Capital” in numarul de astazi. La acest impediment tehnic se adauga listele interminabile de asteptare pentru ca echipa de instalare sa ajunga la client, ceea ce se intampla deja de cativa ani.

Ne puteți urmări și pe Google News