Premierul desemnat Ludovic Orban tună și fulgeră împotriva bâlbâielilor fostului Guvern cu privire la infrastructură, și mai ales în legătură cu situația autostrăzii Ploiești-Brașov.

„Odată, în condițiile în care nimeni nu mai știe… Că după ce anunţaseră în campania electorală că a fost adjudecată licitația de către consorțiu chinezo-turc, a venit Dăncilă și a zis că vine în CSAT ca să stabilească acest tronson de autostradă ca fiind de importanță strategică. S-a răzgândit între timp și acum anunţă semnarea contractului? Asta e o bătaie de joc!”, a declarat Ludovic Orban la Digi 24.

El a acuzat că executivul condus de premierul demis Viorica Dăncilă face o mulțime de gesturi pentru a îngreuna munca viitorului cabinet. „Deci e un guvern demis prin moţiune de cenzură. Ce să mai numeşti secretar de stat?! Au dat drumul la o grămadă de concursuri – de exemplu, au un concurs la ADS (Agenţia Domeniilor Statului – n.red.) în care un protejat al lui Daea urmează să fie angajat la ADS director”.

Concursuri dubioase

„Dar nu e numai ADS… Deci au dat drumul la foarte multe concursuri ca să ocupe rapid, prin niște proceduri viciate, care nu respectă prevederile legale, să-și planteze niște politruci prin diferite funcții. Forțează încheierea unor contracte – e o speță care deja s-a auzit, a ajuns…”, a mai acuzat Orban.

El a vorbit și despre situația generală a infrastructurii, mai ales în zona feroviară. „Se forțează pe calea ferată încheierea unor contracte, ştiindu-se foarte clar că există contestaţii în instanţă la adjudecarea pe două tronsoane de cale ferată – nu intru în detalii -, şi Cuc e disperat să forţeze conducerea CFR Infrastructură să semneze contractele pe o adjudecare care este contestată în instanță. Şi evident că nimeni nu vrea să semneze astfel de contracte!”, a explicat premierul desemnat.

Cheltuieli pe ultima sută de metri

„Dar vă spun, sunt angajate cheltuieli în continuare. De ce papă Viorica Dăncilă, după ce a fost demisă prin moțiune de cenzură, Fondul de Rezervă al Guvernului? De ce și-au permis, un guvern demis, să aloce 1,4 miliarde către autoritățile locale fără nici un fel de dezbatere publică, fără să țină cont de niște criterii care să fie făcute publice, astfel încât să nu aloce arbitrar bani către primari? Că îmbracă forma de mită care este acordată de primar”, a mai acuzat liderul PNL.

Întrebat ce va face cu autostrada Ploiești – Brașov, în condițiile în care actualul ministru, Răzvan Cuc spunea că va lăsa această hotărâre de guvern pregătită pentru semnarea contractului cu consorțiul chinez, Ludovic Orban a declarat: „Cine va fi ministrul transporturilor va avea câteva misiuni foarte simple: 1 – să deblocheze toate proiectele”.

„Vă readuc aminte că avem proiecte extrem de importante, cum sunt: tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești; autostrada de centură a Bucureștiului; drumul expres Craiova – Pitești; autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – tronsoane de autostradă vitale, care trebuie să fie finalizate într-un timp cât mai scurt pentru ca să potențeze dezvoltarea economică a României și care să permită valorificarea avantajelor pe care le avem”, a detaliat Orban.

„De exemplu, România este o poartă de intrare-ieșire în Europa care poate să genereze o dinamică economică care să permită dezvoltarea României fructificând acest avantaj competitiv. Evident, trebuie legat Portul Constanța de infrastructura de transport europeană atât pe rutier cât și pe feroviar, cât mai ales pe fluvial – că ne-a dat Dumnezeu Dunărea; acolo trebuie finanțată lucrarea de asigurare a condițiilor de navigabilitate astfel încât să se poată efectua transportul pe Dunăre, să folosim această axă de transport vitală”, a încheiat premierul desemnat acest capitol.

Te-ar putea interesa și: