Editura Evenimentul si Capital

CUM îți poți ajuta copilul să-și GESTIONEZE temele de vacanță

Autor: | | 0 Comentarii | 171 Vizualizari

Psihologul Eveline Osnaga a acceptat să dezvăluie câteva trucuri legate de metoda optimă pentru a convinge copiii să își facă temele în vacanță cu drag, nu cu sentimentul de frustrare. Când vine vorba de părinți, medicul îi sfătuiește să nu se compare cu copiii, întrucât ei pot fi obișnuiți cu termene limită şi cu stresul cotidian, dar copiii nu pot acționa mecanic, iar în cazul lor este imperioasă alternarea sarcinilor cu joaca!

Psihologul Eveline Osnaga a acceptat să dezvăluie câteva trucuri legate de metoda optimă pentru a convinge copiii să își facă temele în vacanță cu drag, nu cu sentimentul de frustrare. Doamna psiholog sfătuiește părinții să nu uite că situația este delicată pentru minorii cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, întrucât aceștia pot deveni anxioși în raport cu obligativitatea temelor de vacanță, putându-se declanșa anxietate, frustrare şi rezistenţe emoţionale la rezolvarea acestora, dacă nu se ia în calcul contextul în care sunt făcute.

 

De asemenea, doamna doctor dezvăluie pentru Agerpres că  secretul rezultatelor bune la şcoală nu stă în teme, ci în dezvoltarea emoţională şi raţională a celor mici.

 

"Odată cu vacanţa au apărut discuţiile legate de temele de vacanţă. Pe de o parte, profesorii care susţin că temele sunt importante pentru ca elevii să nu uite materia predată în timpul şcolii şi, de cealaltă parte, elevii care vor să se bucure de vacanţă şi care nu văd cu ochi buni cărţile şi caietele. Tabloul nu este complet, pentru că nu i-am luat în calcul pe părinţii care şi ei se împart în cel puţin două categorii: cei care le cer copiilor să studieze în vacanţe şi cei care nu sunt de acord ca cei mici să aibă activităţi şcolare în vacanţă. Pentru elevii cu vârsta între 7 şi 12 ani, temele de vacanţă aduc după sine anxietate, frustrare şi rezistenţe emoţionale la rezolvarea acestora, atâta timp cât nu luăm în calcul diverse aspecte - vârsta elevului, motivarea, cantitatea de exerciţii dintr-o zi, timpul de joacă şi contextul în care se află copilul (dacă este în vacanţă la bunici sau dacă prietenii lui de joacă sunt afară şi el trebuie să stea să facă teme)", a explicat Eveline Osnaga.

 

Dacă cu cei mici trebuie să fim mai permisivi, nu acelaşi lucru trebuie să facem cu adolescenţii, avertizează psihologul, pentru că ei de trecut examene importante pentru care trebuie să se pregătească.

 

"Adolescenţii sunt nevoiţi să petreacă mai multe ore de studiu individual şi meditaţii în timpul liber pentru că au multă materie de parcurs pentru Bacalaureat şi admiterea la facultate! Iar pentru studiile universitare ne pregătim încă din liceu pentru a face faţă din punct de vedere psihologic. În adolescenţă, copiii îşi formează atenţia, capacitatea de sintetizare a informaţiei şi nu în ultimul rând învaţă să-şi prioritizeze sarcinile pe care le au", a arătat Eveline Osnaga.

 

Când vine vorba de părinți, psihologul îi sfătuiește să nu se compare cu copiii, întrucât ei pot fi obișnuiți cu termene limită şi cu stresul cotidian, dar copiii nu pot acționa mecanic, iar în cazul lor este imperioasă alternarea sarcinilor cu joaca!

 

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Educaţie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate