Zafira, mai bogată

Zafira, mai bogată

Cel mai de succes monovolum a primit un facelift şi trei motoare noi. Primele impresii, după un drive-test organizat la Zürich.

Opel este liderul european în segmentul monovolum, cu aproximativ 300.000 de unităţi vândute anul trecut. De la lansarea sa, în 1999, modelul Zafira a contribuit susţinut la reţeta succesului, constructorul din Russelsheim preconizând ca, în cel mai scurt timp, Zafira cu numărul două milioane să iasă de pe linia de producţie.

Ajuns la mijlocul duratei de viaţă a celei de a doua generaţii, Opel Zafira a primit un facelift - pentru injectarea unei doze de atractivitate -, dar şi trei motoare noi, care completează până la zece numărul de unităţi propulsoare oferite de gamă.

La exterior, modificările cele mai vizibile sunt în partea frontală, redesenată în partea inferioară şi la nivelul blocurilor optice. În spate, se pot observa noile stopuri, cu geam transparent. Versiunea Sport a primit un set de spoilere şi praguri mai pronunţate, care o evidenţiază între celelalte.

Interiorul a fost cosmetizat pentru un plus de stil, fără intervenţii asupra comenzilor principale. Sistemul Flex7, care permite rabatarea facilă a ultimelor două rânduri de scaune, a rămas şi el neschimbat, cum era normal. Trei motoare noi, unul pe benzină, două pe motorină Cele mai importante noutăţi pot fi regăsite sub capotă. Motorul pe benzină de 1.6 litri şi 115 caiputere oferă cu 10% mai multă putere, dar şi un consum cu 4,3 % mai mic decât varianta oferită până acum. Ambele motoare CDTi de 1.7 litri (110 CP şi 125 CP) sunt prevăzute, în standard, cu transmisie manuală cu şase trepte şi, la fel ca toate propulsoarele diesel ale modelului Zafira, cu un filtru de particule care nu necesită întreţinere.

Versiunea de top, pe care am testat-o la Zürich şi în împrejurimi, asigură un consum şi emisii CO2 mai mici decât ale propulsoarelor de 1.9 litri, în condiţiile unor prestaţii similare.

Pentru o distanţă de aproximativ 150 de kilometri, care a alternat traficul urban cu cel pe autostradă şi drumuri de munte, computerul de bord a arătat un consum de 6,4 l/100 km, uşor mai mare decât cel oficial (5,7 l/100 km). Consumul a fost însă ultimul lucru care ne-a interesat, astfel încât cifra indicată de constructor pare posibil de atins, dacă se urmăreşte acest lucru.

Cuplul foarte bun, livrat aproape imediat, şi prezenţa celui de al şaselea raport în cutia de viteze au asigurat un comportament plăcut atât pe tronsoanele în ascensiune, cât şi la viteze de croazieră ridicate, pe un fond sonor discret (cu excepţia accelerărilor bruşte).

În România, Zafira cu facelift va fi lansată luna viitoare. Preţurile pentru noile motorizări urmează a fi anunţate. Cea mai ieftină versiune, 1.6 Essentia (105 CP), costă 15.700 de euro inclusiv TVA, iar cea mai scumpă, 2.0 Turbo OPC (240 CP) - 28.220 de euro cu TVA inclusă.

Ne puteți urmări și pe Google News