Volvo prezintă break-ul V60, versiunea ”utilitară” a noului model S60

Volvo prezintă break-ul V60, versiunea ”utilitară” a noului model S60

Modelul V60, care va fi etalat, în premieră, la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie, nu va înlocui actualul model Volvo V70, ci se va plasa imediat sub acesta în gama producătorului auto suedez.

Volvo a prezentat, astăzi, primele imagini cu noul său model Volvo V60 - versiunea break a recent lansatului S60 - care va fi expus, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie.

Noul V60 ar trebui să ofere o alternativă pentru modele precum Volkswagen Passat Variant, Opel Insignia Sports Tourer, Honda Accord Tourer sau chiar Audi A4 Avant, BMW Seria 3 Touring și Mercedes-Benz Clasa C Estate.

O veste importantă pentru amatorii de break-uri destoinice și, mai ales, încăpătoare marca Volvo este aceea că V60 nu va înlocui vechiul model V70, ci va fi comercializat, începând din această toamnă, alături de acesta. Mai mult stil În contradicție cu tradiția Volvo, V60 își propune să impresioneze prin aspectul exterior și interior, valențele practice fiind puse, evident, pe planul doi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Orjan Sterner, responsabilul Volvo pentru design, a recunoscut această abordare printr-o declarație fără echivoc: ”Noul nostru Sports Tourer (denumirea neoficială atribuită de producător modelului V60 – n.red.) nu își propune să fie un break tradițional. Am încercat să îi conferim un aspect cât mai apropiat de cel al unui coupe. Clienților preocupați de mărimea portbagajului le recomandăm V70”.

Așadar, V60 are un volum minim al portbagajului de 430 de litri. Comparativ, Volvo V70 oferă cel puțin 575 de litri pentru depozitare. Motoare pe alese, siguranță pe cinste

Gama de motorizări a noului model va fi foarte largă, cuprinzând cinci unități pe benzină cu cilindree cuprinsă între 1.6 și 3.0 litri, plus alte trei pe motorină - de 1.6, 2.0 și 2.4 litri.

În acest moment se mai știe că V60 va fi dotat cu cele două sisteme de siguranță Volvo – City Safety și Pedestrian Detection – care pot frâna complet autoturismul (de la o viteză maximă de 35 km/h) pentru a evita coliziunea cu un pieton sau cu o altă mașină.

V60 va fi asamblat la fabrica Volvo din Torslanda (lângă Goteborg), într-un ritm de 50.000 de unități pe an. Peste 90% din prodicție va fi destinată exportului.

Mai multe detalii, inclusiv dimensiunile exterioare ale break-ului Volvo V60, cu prilejul prezentării oficiale, rezervate pentru Salonul auto de la Paris.