Volvo a adus în România paradoxalul model break V60

Volvo a adus în România paradoxalul model break V60

Noul V60, un autoturism cu portbagaj mai încăpător decât cel oferit de berlina Volvo S60, este, în acelaşi timp, mai scump şi mai ieftin ca aceasta.

Volvo V60 - modelul break derivat din berlina S60 - este disponibil, de astăzi, şi la dealerii locali ai mărcii suedeze.

Gama de preţuri porneşte de la 29.760 de euro şi ajunge la 47.616 euro (cu TVA inclusă, în ambele situaţii).

Pentru motorizări similare, între S60 şi V60 există o diferenţă de 1.700 - 1.800 de euro (cu TVA) în favoarea berlinei (care este, aşadar, mai ieftină).

Totuşi, preţul minim al break-ului V60 este, paradoxal, inferior celui solicitat de gama S60 (31.620 de euro cu TVA). Explicaţia care vine să risipească misterul? Volvo echipează V60 şi cu un motor supraalimentat pe benzină de (numai) 1.6 litri, în timp ce propulsoarele lui S60 au minim 2.0 litri.

Bun pentru şoferul mediu, ispititor pentru clientul premium

Noul şi rotunjorul V60 se poziţionează ca alternativă atât pentru modele de mare volum precum Volkswagen Passat Variant sau Opel Insignia Sports Tourer, cât şi pentru autoturisme premium de rangul lui Audi A4 Avant, BMW Seria 3 Touring sau Mercedes-Benz Clasa C Estate.

În contradicţie cu tradiţia Volvo, V60 îşi propune să impresioneze prin aspectul exterior şi interior, valenţele practice fiind puse pe plan secund.

V60 are un volum minim al portbagajului de 430 de litri. Comparativ, Volvo V70 oferă cel puţin 575 de litri pentru depozitare.

Gama de motorizări a noului model Volvo V60 cuprinde cinci versiuni pe benzină (între 1.6 şi 3.0 litri), plus două pe motorină (de 2.0 şi 2.4 litri).

Balanţă înclinată către transmisiile automate

Producătorul scandinav Volvo, deţinut în prezent de concernul chinez Geely, oferă standard pentru V60 o cutie de viteze manuală cu 6+1 rapoarte şi, opţional, două tipuri de transmisii automate (ambele cu 6+1 rapoarte).

Cele mai puternice motorizări (atât pe benzină, cât şi pe motorină) sunt disponibile cu un sistem de tracţiune integrală.

Destoinicul V70 nu va fi eliminat. Cel puţin deocamdată

În final, o veste bună pentru amatorii de break-uri destoinice şi, mai ales, încăpătoare marca Volvo: V60 nu va înlocui vechiul model V70, ci va fi comercializat alături de acesta. Măcar o vreme.

Ne puteți urmări și pe Google News